منتدى منشدات

منتدى منشدات

منتدى منشدات للبنات
 
الرئيسيةبحـثاليوميةقائمة الاعضاءالمجموعاتس .و .جالتسجيلدخول


شاطر | 
 

 رواية عجبنى فيكى لون عنيكى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الثلاثاء يونيو 23, 2015 1:00 pm

السلام عليكم
كيفكم حبيباتى؟ان شاء الله تكونوا بخير

اليوم راح ابدأ انزل روايه كتيير حلوة وانا كتيير بحبها


كاتبة الرواية صديقتى من ع الفيس عرضتها على ونزلناها ع الفيس 
اتمنى تعجبكم




_______________
هنبدأ مع بعض الحلقة الاولى من مسلسل عجبني فيكي لون عينيكي و هنبدأ بالتعرف معا على بطلة حلقاتنا (✿◠‿◠) وهى فاطمة .. 


هي اخت محترمة اتربت في بيت محترم مبني على الاصول والقيم وعارفة الصح من الغلط والحرام والحلال , زي معظم بيوت المسلمين


------

فهذه اول سنة لها في عالم الجامعة بعد عالم الثانوية العامة 
عالم الجامعة المليء بالمغامرات ‏‎
والعلاقات 
والاختلاط ‏‎
والموضة
والاغاني
والمخيمات او " الاُسَر" التي تضم شباب × بنات × رقص × اغاني × الدي جي تحت مظلة هذه الاسر المنتشرة في جميع انحاء الكلية _ تيجي تسألهم بتعملوا ايه ف الاسرة دي غير الرقص ؟ يردوا عليك بصرامة لا يا فندم احنا هنا بنخدم الطالب ‏‎

اه فعلا ونعم الخدمة !
بيخدموه عشان يسقطوه دنيا وآخرة
ولا حول ولا قوة إلا بالله

------

فتبدأ فاطمة تجهيز نفسها للذهاب الي الكلية بعد مُضي اسبوع منها _ ودا طبعا غلط لانك لازم تحضر المحاضرات الاولي لانها بتبقي مهمة جداااااااا وبتعرفك الدنيا فيها ايه
_
المهم وصلت الجامعة وزُهلت من المناظر واللبس والاختلاط والاغاني والضحك ووووووو الضياع .

------

ففاطمة انكرت دا واضايقت جداا من المناظر دي وراحت بسرعة ع المدرج ولقت نفس الكلام وبشكل مُركّز اكتر اختلاط رهيب وكله قاعد جمب بعض والدنيا خلطبيطة
ولا حول ولا قوة إلا بالله

وكل الأماكن كومبليت ففاطمة ملقتش مكان فاضي غير جمب شلة شباب

فطبعا هم الذوق كله مع البنات _ بالذات البنات الجديدة_ قعدوها جمبهم ووسع يا عم للاخت .

------

المحاضرة بدئت وهي طبعا مش فاهمة حاجة عشان اول محاضرة ليها
فبعد انتهاء المحاضرة طلبت من بنت قدامها كشكول محاضراتها عشان تنقلها فالبنت اعتذرت لانها ماشية ,

فالاخ قاعد وسامع الحوار فطبعا الذوق كله لازم يقدم المساعدة _ دي كمان طلعت محتاجة مساعدة قشطة جدا , دا كلام الولد في سره او مع زمايله _

الاخ الذوق : اتفضلي كشكولي اهو تحت امرك ولو حابة اشرحلك اي درس انا في الخدمة ,
هي كانت رافضة في الاول ولكن الاخ البطل الحّ عليها وخدته وسابه معاها ومشي
_ عشان يضمن انها لازم تستناه عشان تديهوله _ .

ففاطمة احترمته
مهي لسه خام مكلمتش قبل كدة شباب خالص في حياتها ودا ناتج عن عدم وعيها ,
ومحدش قالها علي مكائد الشباب ومكرهم .

------

وهنا فاطمة اخطأت خطئين مدمرين ‏‎

1- قعدت جمب الشباب ,
كان اكرملها ان تجلس علي سلم المدرج كما يفعل البعض عند الزحام انما تجلس جمب الشباب
لالالالا والف لالالالالالا .

2- اخدت منه الكشكول ,
يعني يا اخت فاطمة المدرج مفهوش اخوات غير الاخت اللي طلبتي منها ورفضت ؟؟

------

المهم نقلت المحاضرات , وفضلت قاعدة مستنياه لحد ما جه واديته كشكوله ,

وقالها ما شاء الله علي خطك رااااااائع ممكن بعد اذنك ابقي انقل منك المحاضرات ؟ ,

قالتله منتا بتكتبها اهو ملهاش لازمة تنقلها مني .
قالها معلش بس الخط بيفرق برده ,
قالتله ربنا يسهل وقامت ماشية .

وانتهي اليوم الاول لفاطمة في الجامعة ببعض الاخطاء والتخلي عن مبادئها ودا للاسف نهايته ندم وحسرة وتعاسة ولا حول ولا قوة إلا بالله

------

فترجع البيت تستشير ماما عن اللي هي عملته _ علي ان ماما هي القدوة _ :

فاطمة : ماما هو انا لو قعدت جمب الشباب غلط ؟ اصلي مكنتش لاقية اي مكان خالص , فلاقتهم هم وسعولي وكمان نقلت منهم المحاضرات ؟

ماما : طالما مكنتيش لاقية مكان خلاص يعني هم الشباب هيكلوكي ؟ وبعدين كويس انك نقلتي منهم المحاضرات اصلهم بيبقوا جدعان وبيحبوا يخدموا إنما البنات دول سِوَس ولُؤَمة .

فاطمة: اه صح يا ماما دانا طلبت من البنت واعتذرت .
ماما : اه شوفتي بقي ! لا انقلي من الصبيان الجدعان واسأليهم عن اي شيء مش فاهماه .

_ للاسف دا رد كثير من الاُمهات واستهانتها بكل الامور وعواقبها ,

واقول لكِ يا كل ام فاضلة حافظي علي بنتك اوي احنا في زمن بشع وحرّصي عليها من ذئاب البشر ومتقوليش دانا واثقة في بنتي دي متربية ع الاخلاق ,

لالالالا طالما فتحتي لها باب النار _وهو الشباب والاختلاط+ اللبس الغير اسلامي + الاغاني + عدم مراقبتها بطريقة غير مباشرة _ يبقي للاسف هتتحرق بالنار دي وانتي هتكوني من ضمن الاسباب ,
هل هذا يُرضيكي لإبنتك يا اُمنا الكريمة ؟؟

------

عايزين تعرفوا ايه هيحصل لفاطمة؟؟
تـــابعوا مع الحلقة الثانية
... و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي

مع السلامه





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§ مديرة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 7775
التقييم : 1214
النقاط : 10935
العمر : 16
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :










معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الثلاثاء يونيو 23, 2015 2:40 pm

وعليكم آلسلآم ورحمة الله وبركـآتةة~~
انا تمـآآم سحر كيفك انتي؟؟؟ ياارب بخيير
شررف لي ان اكوون اوول وحدهه تررد ع القصةة الجميلهه اووي دى
تم التقييم++++ ومررررررررره حلووووووه عجبتني فكرتهـآآ
مـآآشـآآءء الله علي صحبتك دي خيـآآلهـآآ جمييل أوووى 
وطرريقةة تفكيرهـآآ صحيحه ميه بالميهه بس سؤآل،،إذا سمحتي
إسم القصةة غرريب شوويه يعني الي شوفه يقول انها رومانسية خخخ 
هي نؤوعهـآ إيه كوميدي ولا رومانسية ولا غموض ولا ايه؟؟
روؤآآيهه جميلهه ججدآآآ عجبتني أؤوؤوؤوؤوي
وانا مستنيييه آلبـآآرت الجديييد ع أححر من الجممر متتآخرييش علينـآآ
تحيـآآتي ليكي ولصحبتك~


آلرمزيهه وآلتوقيــع من تصميمي ^^ ..
مـآآ بحلل نزع آلحقوق *_*


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الثلاثاء يونيو 23, 2015 3:51 pm

*وَهْـَْمًَْ* كتب:
وعليكم آلسلآم ورحمة الله وبركـآتةة~~
انا تمـآآم سحر كيفك انتي؟؟؟ ياارب بخيير
شررف لي ان اكوون اوول وحدهه تررد ع القصةة الجميلهه اووي دى
تم التقييم++++ ومررررررررره حلووووووه عجبتني فكرتهـآآ
مـآآشـآآءء الله علي صحبتك دي خيـآآلهـآآ جمييل أوووى 
وطرريقةة تفكيرهـآآ صحيحه ميه بالميهه بس سؤآل،،إذا سمحتي
إسم القصةة غرريب شوويه يعني الي شوفه يقول انها رومانسية خخخ 
هي نؤوعهـآ إيه كوميدي ولا رومانسية ولا غموض ولا ايه؟؟
روؤآآيهه جميلهه ججدآآآ عجبتني أؤوؤوؤوؤوي
وانا مستنيييه آلبـآآرت الجديييد ع أححر من الجممر متتآخرييش علينـآآ
تحيـآآتي ليكي ولصحبتك~
دوووم يارب ..انا تمام الحمد لله
تسلمى حبيبتى
شكرا لك من زووووقك
الاسم ليه علاقة بموضوع القصة
 يعنى هى شوية رومانسية 
مرورك الاجمل سارونتى
ان شاء الله راح انزل الحلقة التانية
تسلمى قلوب حمراء قلوب حمراء





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 644
التقييم : 425
النقاط : 2123
العمر : 15
الجنس : انثى
الدولة : السعودية
الهواية : ركوب الخيل
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :








معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يونيو 26, 2015 6:19 pm

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ...
أنا حمد لله بخيير وإنتي كيف حالك إن شاء الله بخيير ...
كيفك مع الصيام ...
رواية راااااائعة وحلووووووة ...
ماشاء الله صحبتك خيالية ...
من جد إبدااااااااااااااااع ...
تسلم أياديها وأياديكي ياعسل ...
شكلها قصة رومانسية ههههههه خخ ...
بإنتظار باارت جديد بفارغ صبر ...
والله تستاهلي أحلى تقييم ...
تقبلي مرووري ...
تحياتي ..~


[center]تصصميمي الججديدد ي ححلوين لا أححلل نزعع الححقوق أو سرقته ") 

أحبكك ي حيآتي أسووووم دووم صدآقتنآ ..  










[/center]
مشكوؤوؤرة ع الإهداء ي أسماء أحبكك الله لايحرمني منك ياقلبي 
إهداء من أسسومتي 3> و من حبيبة قلبي أسسوم ~
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§ مديرة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 11241
التقييم : 974
النقاط : 13196
العمر : 15
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :












معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو https://www.facebook.com/yacineghenaim?fref=pb&hc_location=f
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يونيو 26, 2015 8:47 pm

وعليكم السلآأم حبيبتي

 أنا تمامو وأنتي كيفك؟؟ عساكي بخير

 قصهــ خوورآأفيهـ جدآأأ ومعبررهه جدآأا

 أبددعت صحبتكـ

 تم التقييم

 وننتظرر الجزء الثاني من القصه

على أحرر من الجمرر



توأمي سحرر نوسي

أنفال2 أنفال1 أنفال3 أنفال4
 تصميمي#



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يونيو 26, 2015 10:17 pm

مونى وهدوش
تسلمووا حبيباتى
منورين
راح انزل الحلقة التانية والتالتة مع بعض





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   السبت يونيو 27, 2015 6:47 pm

يلاااااا حبيباتى نكمل

________

 



مرحباً بكم من جديد مع اختكم فاطمة والحلقة الثانية من (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
تذهب فاطمة الجامعة لليوم الثاني
وناوية انها تحاول تتعرف على بنات جديدة
وتكون صحبة حلوة وشلة بس وصلت متأخرة برده
ودا غلط قلنا يا فاطمة ◕‿◕ لازم تيجي بدري احتراماً للمواعيد وعشان تلاقي مكان تقعدي فيه بدل ما تتزنقي ◕‿◕ جمب الشباب زي امبارح
......
------

وللأسف ملقتش مكان طبعا
فمين لمحها وهي داخلة ؟!
الاخ الشهم بتاع الكشكول
◕‿◕

فمصدق انها مش لاقية مكان فراح بسرعة نادلها

وقالها انا جمبي مكان اتفضلي ,

قالتله : لا شكرا

قالها : انتي ممكن تقعدي المحاضرة الاولي بس
وبعدين تدوري على مكان تاني عشان الدكتور هيدخل .

فكرت شوية كدة وبرده قعدت جمبه
برخصة كلام ماما _
◕‿◕

------

المهم حضرت المحاضرة الاولي

وقامت علطول

حاولت تقعد جمب بنات
وقعدت بالفعل
ولكنها لاحظت حد بيراقبها مين (✿◠‿◠) ؟
طبعا الشاب الشهم

وهي ايضا بدئت تراقبه من بعيد ,
ولكنها تحاول إفاقة نفسها
ولمحاضراتها اول باول ,ولا تُلقي له بالاً .

------

فدردشت شوية مع البنات وتعرفت عليهن معرفة سطحية كدة وقالتلهم ياريت تحجزولي جمبكم لو اتأخرت بكرة إن شاء الله واديتهم رقم موبايلها وهي بتديهم رقم موبايلها ايه اللي حصل ومين كان سامع الحوار ◕‿◕ ؟؟

طبعا الاخ الشهم

كان قاعد ورا بس قاعد بظهره عشان هي متشفهوش وسمع الرقم وسجله عنده .
◕‿◕

------

وجاء ثالث يوم◕‿◕
وحاولت انها تيجي بدري عشان تلحق مكان كويس ويكون جمب صحباتها ,

فدخلت المدرج وراحت للبنات لاقتهم مش حجزولها جمبهم رغم انها وصتهم امبارح والوقت لسه بدري يعني مفيش زحمة

فزعلت فاطمة منهم وراحت دورت ع مكان لوحدها , وقعدت لوحدها

------

فمين وصل المدرج ؟
عمو الشهم

فبص كدة لقي الاخت فاطمة قاعدة وجمبها كمان مكان فاضي ◕‿◕ يعني قشطة جداااااااا

ودار الحوار الآتي :

الشاب: ازيك ؟ عاملة ايه

فاطمة: كويسة الحمد لله

الشاب :جيتي بدري اهو

فاطمة : اه

الشاب : في مكان جمبك اقعد ؟

_ مهي لازم تدفع ثمن عزومة امبارح واول امبارح لما قعدها جمبه ◕‿◕

فاطمة في تردد سلبي: اه في .

الشاب :طيب شكرا ,
اخبار المحاضرات ايه ذاكرتيها امبارح ؟

------

فاطمة مش حابة تتكلم معاه ◕‿◕ ولكن حرجها اللي هيوديها في داهية منعها من انها تكسفه : لا لسه

الشاب: طيب لما تذاكريها واي حاجة وقفت قدامك قوليلي علطول
_ وهو اصلا تلاقيه عايد السنة وفي الطراوة وعامل فيها دكتور بس, لزوم الشغل بقي ◕‿◕

فاطمة: شكرا

الشاب : طيب انا متعرفتش باسمك ؟

فاطمة : اسمي ...... فاطمة ◕‿◕

الشاب: الله اسم رائع انا اسمي كذا ...

فاطمة : لا تعليق .

الشاب: هو انتي ساكتة ليه كدة ؟

فاطمة: هقول ايه يعني ؟

الشاب : باين عليكي محترمة ◕‿◕ اوي متقوليش حاجة خالص اقول انا
ساكنة فين بقي ؟ وكنتي مدرسة ايه في الثانوي ؟وبتخدي دروس فين ووووووو
وعمّال يسأل وهي تجاوب ◕‿◕
ولا حول ولا قوة إلا بالله
------

وبدأت تتشد له طبعا وتُعجب به بالفطرة ،

ما هو لازم يحصل جذب بين الجنسين وعلشان كدى ربنا سبحانه حرّم الاختلاط.

وندمت فاطمة انها قعدت تتكلم معاه وتحكي عن نفسها كدة

ولكن شيطانها يرادوها : يا بنتي انتي محترمة معملتيش حاجة غلط وبعدين دا كلام عادي مش حب ولا حاجة , هو انتي تيجي حاجة وسط البنات التانية , دا انتي شيخة يا بنتي◕‿◕
استني عليا بس انا هوريكي يا فوفو
_عليك اللعنة يا شيطان وهداكِ الله يا فاطمة _

------

وروحت البيت سعيدة و زعلانة في نفس الوقت بس السعادة غلبت عليها لانها حست ان حد مهتم بيها بالذات من الجنس الاخر

ويااااا سلاااااااام عمالة تفتكر لما قعّدها جمبه و عمال يراقبها ويقدم مساعدته ليا انا بس وجه يقعد جمبي

وفي ظل السرحان العميق دا ...
ماما تنادي علي حبيبة قصدي علي فاطمة _ الوحشة _
ماما :يا فااااااااااااطمة
ماما : يااااااااااااااا فاطمة
ماما : يا بت فاااااااااطمة
ماما : ماتت دي ولا ايه ؟
فاطمة اخيرا فاقت : ايوة يا ماما

ماما : ايه يا بت انتي مش سامعاني كل دا ؟
فاطمة : انتي ناديتي قبل كدة ؟
ماما : اه يختي ناديت ميت مرة كنتي سرحانة ف ايه إن شاء الله ؟
فاطمة : سرحانة ايه بس يا ماما
ماما : وليه بقيتي تحطي روج وكحل وانتي راحة الكلية ؟
فاطمة : فين دا يا ماما دانا كنت حاطاهم من بالليل ودا اثرهم بس .
ماما : ماشي انا هعمل نفسي مصدقاكي بس بلاش الحاجات دي خالص ولا انتي عايزة تتعاكسي ؟
فاطمة ومش عاجبها الكلام : حاضر يا ماما

❤ ------ ❤

وفي اليوم التالى

الاخ جاي بدري وحاجز للاخت فاطمة جمبه ومترقب باب المدرج اول ما تدخل يصطادها ◕‿◕ قصدي ينادي عليها و دخلت الفريسة قصدي ◕‿◕ فاطمة وبالفعل وقعت في المصيدة قصدي وافقت انها تقعد جمبه ◕‿◕ ولا حول ولا قوة إلا بالله

الشاب : اخبارك ايه النهاردة يا فاطمة ؟
فاطمة : كويسة الحمد لله .
الشاب : ايه رأيك حجزتلك عشان عارف انك بتيجي متأخرة ومش هتلاقي مكان .
فاطمة : شكراً

الشاب : بصي ابقي رنيلي علطول اول ما توصلي عشان اعمل حسابي , اه صحيح رقمك كام ؟
فاطمة : مفيش داعي انا هبقي اجي على المدرج علطول .
الشاب : انتي مش عايزة تديني رقمك صح؟
فاطمة : اصله ملوش لازمة .
الشاب : طيب براحتك وقام زعل وقام كلم صاحبه .
فاطمة حست انه زعل وعلي نيتها ولا تدري ان هذه خطة جديدة _ هداكِ الله يا فاطمة _

وقامت كلمته ◕‿◕ وقالته انت زعلت .
ساب صاحبه وفرح ان الخطة نجحت : لا عادي بس حسيت انك مش عايزة تكلميني فسبتك براحتك .
فاطمة : انا بس مش متعودة ادي لحد رقم تليفوني خاصة لو كان ولد .
الشاب : ما شاء الله عليكي احترام عالي جدااا ◕‿◕ انا كنت بطلبه منك بس عشان لما المحاضرة تبدأ ارنلك او اتوسطلك عند فراش المدرج
_ عم الجدع بقي _ ◕‿◕
وعلي فكرة عايز اقولك ان رقمك سهل اوي
فاطمة باستغراب : رقمي سهل !
الشاب:اه سهل حتي مش هو ........01

فاطمة : انت عرفته منين :- o ؟

الشاب : عادي يعني سمعتك وانتي بتديه لصحباتك امبارح .
فاطمة : حاجة غريبة اوي
الشاب : لو مضايقة اوي كدة همسحه متزعليش دا مكنش رقم يعني !!
فاطمة : .........

والمحاضرات كلها حضرتها معاه
❤ ------ ❤

وتروّح فاطمة

البيت
" الاخت الولهانة "

مش " التقية النقية " زمان .
وتدخل اوضتها وتقفل عليها الباب وتسمع الاغنية اللي حضرته بعتهلها بالبلوتوث "
◕‿◕

وبعدين لقت التليفون يرررررن :
بتبص لقت :
عم الشهم يتصل بك ...
قلبها دددددق جااااااااامد ,
ارد ولا لأ ..ارد ولا لأ ..
لحد ما فصل ومردتش عليه
وعملته صامت .
◕‿◕

❤ ------ ❤

راحت الجامعة واشترت علبة ميكب " مكياج " زي باقي البنات اشمعنا انا ,
ودخلت المدرج بتدور عليه طبعا وهو عارف انها هدور عليه
قام بصلها بصة عتاب ومورهاش وشه تاني
_ خطة عقاب لها عشان تحرم متردش عليا _
وعمالة تدور عليه في كل المدرج مفيييييش
وتروح الكافتريا مفيييييييييش

كان ناقص تجيب ميكروفون
واحد تايه يا ولاد الحلال ◕‿◕ محدش شافه ؟؟
وبعدين تتجرأ وتتصل به
لا وكمان بيكنسل عليها ◕‿◕

وتروّح البيت مضايقة خااااااالص ولا حضرت محاضرات ولا صلت الظهر والعصر وقضت اليوم في البحث عن المفقود

ولا حول ولا قوة إلا بالله .

❤ ------ ❤
ونكمل في الحلقة القادمة إن شاء الله
◕‿◕ ◕‿◕ ◕‿◕
ونشوف فاطمة هتعمل ايه ؟
والي اللقاء في الحلقة القادمة
... و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§ مديرة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 7775
التقييم : 1214
النقاط : 10935
العمر : 16
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :










معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   السبت يونيو 27, 2015 10:15 pm

آلسسلآمم عليكمم سسحؤوؤورتتي ،، كيفك ي عسسلهه 
يـآآررب بآآلفف خخير ي قمرآآيهه 
وآآآآو مـآآششآآءء آآللهه آلبـآآرت يجنن عججبني كثييير
يلآآآآ كمليههـآآ ي عسسلهه آنـآآ منتظررتكك لإنوو نسيتهـآآ خخخ 
آللهه يهديههـآآ ويهدي بنـآآتت آلمسسلميين ي رررب
تقبلي مرورى يا عسسلههه
تحيـآآتي~


آلرمزيهه وآلتوقيــع من تصميمي ^^ ..
مـآآ بحلل نزع آلحقوق *_*


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الأحد يونيو 28, 2015 10:20 am

*وَهْـَْمًَْ* كتب:
آلسسلآمم عليكمم سسحؤوؤورتتي ،، كيفك ي عسسلهه 
يـآآررب بآآلفف خخير ي قمرآآيهه 
وآآآآو مـآآششآآءء آآللهه آلبـآآرت يجنن عججبني كثييير
يلآآآآ كمليههـآآ ي عسسلهه آنـآآ منتظررتكك لإنوو نسيتهـآآ خخخ 
آللهه يهديههـآآ ويهدي بنـآآتت آلمسسلميين ي رررب
تقبلي مرورى يا عسسلههه
تحيـآآتي~
وعليكم السلام ساروووونتى
تمام الحمد لله..كيفك انتى؟
تسلمى حبيبتى
اوووووكى
امين ياااارب
اكيد نووورتى بمرورك الرائع





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يونيو 29, 2015 10:15 am

ماشاء الله اختي وماشاء الله عن رفيقتك ربي يوفقها
عنجد قصة كتييييييييييير حلوه
بس وينك ليش ماكملتي
واحلى تقييم ++++لعيونك ولعيون رفيقتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يونيو 29, 2015 10:42 am


اهلا بكم من جديد والحلقة الثالثة مع اختكم فاطمة ◕‿◕
فاطمة اللي بدئت تتخلي عن مبادئها وتنزل سلم الانحدار شيئاً فشيئاً ◕‿◕
فاطمة◕‿◕ اللي كانت محترمة جدااا ومتربية في بيت محترم ملتزم إلي حد ما
فاطمة اللي اسمها علي اسم فاطمة الزهراء رضي الله عنها بنت النبي صلي الله عليه وسلم
اين انتِ من اسمك يا فاطمة ◕‿◕ ؟؟
------
هيا بنا نُكمل مع فاطمة
و (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي

وكنا توقفنا عند ◕‿◕ " البحث عن المفقود "
وشربت فاطمة المقلب شرباً بارتواااااااء ,
تعالوا نشوف ازاي
صلوا علي النبي
عليه الصلاة والسلام

------

توصل فاطمة البيت متسلمش على حد خالص ولا ع ماما حبيبتها وتقفل الباب ع نفسها
وزعلااااااااانة
ومكتئبة
وسرحانة
وتكلم نفسها : ياريتني كنت رديت عليه ياريتني ..
وماما تنادي عليها عشان تيجي تحضّر معاها الأكل وفاطمة ولا هي هنا في عالم تاني خالص ◕‿◕ " عالم المفقود "

------

ماما : بت يا فاطمة مكنتيش بتردي عليا ليه ؟
فاطمة باسلوب جاف جداا: مسمعتش

ماما : ليه دانا الجيران كانت سامعة صوتي وانا بنادي ....
فاطمة : مسمعتش بقي يا ماما اوففففف

ماما : طيب اتكلمي كويس وتعالي كُلي يلا الأكل اتحط وانتي ولا ليكي لازمة .
فاطمة : لا مش عايزة آكل مليش نفس .

ماما : ليه إن شاء الله ؟ انا مش عارفة البت دي مالها مبقاش حد عارف يكلمها ؟
فاطمة : مش عايزة أكل بقي هو غصب ولا ااااااايه اوفففف؟

بابا_كوجه جديد معنا ◕‿◕ _ : ايه يا بت بتكلمي امك كدة ليه انتي اتجننتي ؟
فاطمة : يا بابا مش عايزة أكل مليش نفس .
بابا : خلاص يلا روحي مع السلامة .

وتدخل اوضتها وهاتك يا عياط

------

اول مرة تكلمي ماما وبابا بالاسلوب دا يا فاطمة ؟
بتزعئي في وش ماما ؟

ماما حبيبتك ! اللي عمرك مرفعتي صوتك عليها وقليتي ادبك عليها !!
وكمان عشان عايزاكي تيجي تكلي ؟

حرام عليكي يا فاطمة ..
حرام ..

{وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً كَرِيماً }الإسراء23

------

وقالت انا مش هروح الجامعة بكرة وخدت اليوم كله نووووووووووم وضيعت الصلوات ولا حتي صالحت ماما وبابا اللي زعلتهم ◕‿◕ ,

فصحيت من النوم ع معاد الكلية اليوم التاني
فتبص في الموبايل لقت 15 مسد كول و5 رسائل
من ميــن ◕‿◕ ؟؟

طبعا من الشاب إياه
والرسائل كلها اعتذار
وانا اسف
وانتي فين ؟
مجتيش ليه النهاردة ؟
انا قعدت مستنيكي طول اليوم ؟
ياريت تيجي بكرة انا هحجزلك في نفس المكان .

وارتسمت البسمة ◕‿◕ علي وجه فاطمة
وقامت ولبست اشيك اللبس
والطرحة بدئت تقصر عشان الطقم يبقي اشيك ,
وعلبة الميكب في الشنطة مش هتحط في البيت عشان مش عايزة وجع دماغ من ماما . ◕‿◕

وراحت الكلية
وقابلته
واتعاتبوا
وبعدين صافي يا لبن .حليب يا ضياع

ومفيش حضور محاضرات ◕‿◕
ولا صلوات ◕‿◕
وبقت تسمع اغاني ◕‿◕

وبقت تحط مكياج ◕‿◕
وبقت تقصر الطرحة ◕‿◕

واللبس بدء يبقي ضيق ◕‿◕
والكذب علي ماما وبابا وع نفسها ◕‿◕ .
وووووووو

------ ❤

وطبعا رسائل ورنات طول النهار ولكن نوع الرسائل الأولي كانت دينية .... وبالتدريج .... بقت رسائل .... ولا حول ولا قوة إلا بالله ,

وبعدها خد ايميلها وشات

وبدئت علاقتهم تتوسع شيئاً فشيئاً, لدرجة ان واحدة من صاحبتها اللي كانت قعدت معاهم قالتلها وهي جاية لوحدها :
البنت : ايه دا يا فاطمة امال فين ........؟
وضحكت ◕‿◕ هي وباقي الشلة .

❤ ------ ❤

فاطمة وطبعا مضايقة من الكلام والطريقة: معرفش هو فين !!
البنت : والله ؟ متعرفيش ! ههههههه ◕‿◕ وهات يا ضحك
قامت فاطمة سايباهم وماشية

( ودي كانت اول رسالة لفاطمة من ربنا )
فهل فقتي يا فاطمة ◕‿◕ ؟

❤ ------ ❤

وافتكرت فاطمة
مبادئها اللي اتخلت عنها

وان كدة حرام فتلتزم تاني

ومتكلموش

ويرجع يحايلها تاني
وترجع تكلمه وتضعف تاني
وتحس بالذنب تاني
وتقول انا لازم اقطع علاقتي به

ولكن أنّا ذلك وهي سايبة نفسها ف هذا المستنقع

* فاطمة حاليا مقصرة جدااااااا في مذاكرتها بتروح الجامعة عشان تقعد مع الشاب دا
* فاطمة مقصرة جدااااااااا عائليا

*وطبعا مقصرة جدااااااااا روحانيا مع الله

واحسااااااس بالذنب رهييييييييييب
ووحدة
وانعزال
وضيق
وبقت قافلة ع نفسها الباب علطول

ويدخل عليها اخوها الصغير
ويقولها فطوم انتي فين ؟ بقالك كتير مسمعتليش قرءان ؟ مش هتسمعيلي بقي ؟

فاطمة بتسمعه بحسرة وندم وخدته في حضنها وعيطت .
_طيب ليه يا فاطمة معذبة نفسك بمعصية ربنا وانتي اصلا كويسة ليه ؟؟! ,ليه تلوثي نفسك وانتي نقية اصلا ؟؟! _

( اخوها دا كان تاني رسالة من ربنا لفاطمة ...)

فهل فقتي يا فاطمة ◕‿◕ ؟

❤ ------ ❤

وماما تدخل عليها ويبدأ الحوار الآتي بين فاطمة وماما :

ماما : فاطمة فيه ايه ؟ مالك ؟ اتغيرتي ليه يا بنتي ؟ فيكي ايه ؟ قوليلي ! مبقتيش تقعدي معانا خالص ليه؟

فاطمة في استنكار لواقع حالها مع غرغرة في العين : مفيش يا ماما انتي عارفة الدراسة بقي والانشغال

ماما : الدراسة برده . ؟

ماما : طيب يا حبيبتي انا عارفة انك متفوقة
وربنا يوفقك يا بنتي عايزاكي تفرحينا بقي زي ما

فاطمة : اه يا ماما صدقيني المحاضرات اتراكمت عليا وانا مش متعودة ع كدة .

فرحتينا في الثانوية كدة وتجيبي تقدير عالي .

فاطمة : يارب يا ماما ادعيلي ربنا يهديني ,

ومش هتحكي حاجة تاني لماما لانها في الاول كانت خام
إنما دلوقت اتلوثت بجو الجامعة اللي فتحتله الباب للاسف

❤ ------ ❤

مين بيتصل بيها دلوقت ؟؟

الشاب إياه ◕‿◕

وهي كانت عاملة الموبايل "صامت" كما اعتادت من بعد ما عرفت الشاب دا
بس نسيت الموبايل في الصالة ودخلت نامت .

"صامت دا علامة ان في شيء غلط

ملحوظة يا اباء ويا امهات لما تلاقي ابنك او بنتك عامل الموبايل صامت او بكود سري للدخول"

خلي بالك اوي ابنك أو بنتك في خطر
دعبس وراه وشوف وراه ايه ؟؟ عشان لو في حاجة ودا اكيد تلحق تلحقها"

فالشاب عمّال يتصل يتصل , فماما عدت من جمب الموبايل ولقته منور فراحت تمسكه تشوف مين بيتصل لقت ايه ؟؟
(اسم الشاب) يتصل بك ...

ماما بتبص واستغربت ايه دا مين الولد دا وبيتصل في نص الليل كمان ؟؟ فلسه جاية ترد لقته خلص اتصال , فحاولت تفتح الموبايل عشان تكلمه وتعرف هو مين !

لقت فاطمة عاملة الموبايل برقم سري محدش يعرف يفتحه !!!
فدخل الشك قلب الأم اخيـــــراً

❤ ------ ❤

فاستنت لمّا فاطمة تصحي وصحيت فاطمة عشان تروح الكلية ودار الحوار الآتي :

ماما : انتي تعرفي واحد اسمه .... (وهنا الام مطعلتش فطنة المفروض كانت توقعها الاول فى الكلام ولكن دا حال معظم امهاتنا لما بيتقهروا وبيتصدموا من ولادهم مش بيعرفوا يحكموا الامور كما ينبغي )

فاطمة في خوف ورعب من سؤال ماما واسلوبها بس طلعت ذكية بقي ف ردها " الشيطان بقي ": اممممممممم اه يا ماما دا زميلي اللي انتي قولتلي انقلي منه المحاضرات ف بداية الدراسة ◕‿◕ .

ماما مع ندمها انها قاتلها كدة : بس متوصلش بيه انه يتصل بيكي الساعة 3 بالليل اتجنن دا ولا ايه ؟
فاطمة : انا هزعئله يا ماما _ يا بت يا حمشة _.

ماما : لا انتي متكلموش تاني خالص , فاهماني يا فاطمة متكلموش تاااااااني , وبالنسبة المحاضرات منتي بتحضري كل حاجة ليه تنقليها من حد ؟؟ ولو اتزنقتي ابقي شوفي واحدة من زميلاتك .
_ كان فين كلامك دا من الاول يا امنا الفاضلة ؟؟ _

فاطمة : حاضر يا ماما .

فاطمة مش عارفة تعمل ايه ف كلام ماما وتعلقها بالشاب دا ومحايلته ليها !!

( وموقف ماما دا كان ثالث رسالة من ربنا لفاطمة )

فهل فقتي يا فاطمة ◕‿◕ ؟؟

❤ ------ ❤

توصل الجامعة وتلاقيه مستنيها ع باب الجامعة ويبدأ الحوار الآتي :

فاطمة : انت بتتصل ليه بيا بالليل كدة وعملتلي مشكلة كبيرة اوي مع ماما وبدئت تشك فيا ؟

الشاب : ايه اللهجة دي يا فاطمة , دا جزائي عشان افتقدتك ؟!
فاطمة : لا بس متتصلش بيا بالليل كدة .

الشاب لما لقاها لسه متنشنة : خلاص انا اسف مش هعمل كدة تاني روّقي بقي◕‿◕ ؟

فاطمة : انا عايزة اعرف انت بتكلمني ليه دلوقت وايه سبب علاقتنا دي ؟

الشاب " يا نهار ابيض" دي بينّها هتبقي قاعدة غم النهاردة ◕‿◕ : عشان انا اتعلقت بيكي وعايز ارتبط بيكي .

فاطمة :ايه اللي يثبت انك عايزني ؟

الشاب : حاجات كتير يا فاطمة في ايه مالك ؟

فاطمة وبتعيط وضعفت تاني : انا مش طايقة نفسي حاسة اني مكروهة من الدنيا كلها .

الشاب + إبليس : ليه يا بنتي فيه ايه ؟ انتي عملتي حاجة غلط لسمح الله ؟ منتي زي باقي البنات ؟ وبعدين بقي اخلاقك دى هى اللى شدتى ليكى وتدينك كمان ◕‿◕ ؟

ومعاكي حبيبيك اللي بيحبك وف نفس الوقت مبتعمليش حاجة شاذة يعني , انتي مكبرة الموضوع اوي ومأفوراه زيادة عن اللزوم ’ متبقيش خنيقة بقي .

فاطمة والشيطان اثر عليها للاسف : انا مش خنيقة انا عايزة اعرف انا صح ولا غلط

_ جاية تسألي الشيطان يا فاطمة يا ذكية ◕‿◕ ؟ ما طبعا هيقولك انتي صح ومية مية _

الشاب : انتي زي الفل , ناقصك بس
الضحكة الحلوة ◕‿◕

❤ ------ ❤

ورجعت تاني لنفس الضياع بعد رسائل ربنا الخفيفة لها لعلها تفوووووق ,

ولكنها يظهر من النوع اللي لازم تحصله مصايب عشان يفوق

وإليكي يا فاطمة هذه الأبيات
نفسي تقوليها للشاب دا ◕‿◕
اسمعي كدة قصدي... اقري كدة ◕‿◕

إعذرني فأنا إمرأة أخرى ◕‿◕
لا تحبك ولا تهواك
لم تبيت تحلم برؤياك أو لقياك
إمرأة جادة لم تفكر فيك يوما حتى تنساك

إعذرني فأنا إمرأة أخرى ◕‿◕
لا تجيد لغة الحب والغرام
إمرأة مختلفة غير نساء هذه الأيام
إمرأة تجيد أشياءًا عديدة
غير الأحلام والهيام

إعذرني فأنا إمرأة أخرى ◕‿◕
لا تتكلم بلغة العشاق
الطريق إليها ليس مفروشا بالورود
ولكن بالأشواك
ليس صيدا تصيده أيها الجاهل بالشباك

إعذرني فأنا إمرأة أخرى ◕‿◕
إمرأة أبية ليست كالأخريات
لا تهمها إبتسامتك ولا تسحرها أجمل النظرات
لا لن تستجيب لما تقدمه لها من مغريات
فهي ثابتة على قيمها كالجبال الراسيات

إمرأة اخرى ◕‿◕
تعرف لخالقها قدره فلا تقع في الموبقات
لم تحلم بالحب يوما الا فيما يقربها للجنات
امراة لا تريد أن تحشر إلا مع الصالحات

لأني إمرأة أخرى ◕‿◕

❤ ------ ❤

والي اللقاء مع الحلقة القادمة

ومع رسائل ربنا والمصائب اللي هتتحل على دماغ فاطمة

تابعونااااااااااااا
... و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يونيو 29, 2015 11:22 am

روعة ـ أمل روعة ـ أمل روعة ـ أمل روعة ـ أمل انتصار رائع 
برافووووووووووووووووووووو اختي ماشاء الله عنكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يونيو 29, 2015 2:51 pm

تسلمى حبيبتى
منوورهـ





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الخميس يوليو 09, 2015 8:37 am

اسفة ع التاخييير




مرحباً بكم من جديد مع اختكم فاطمة ومع الحلقة الرابعة من (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
معادنا مع حلقة المصايب ◕‿◕
◕‿◕ معادنا مع حلقة البلاوي
معادنا مع حلقة الصعقات اللي نازلة تراخخخخخ علي دماغ فاطمة ◕‿◕
معادنا مع الرسائل الربانية اللي تزلزل القلب
اصل ربنا مش بيفضح حد من اول مرة ابداااااااااا ◕‿◕


قال تعالى : (( وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَى ظَهْرِهَا مِنْ دَابَّةٍ وَلَكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللهَ كَانَ بِعِبَادِهِ بَصِيرًا))

------

عن السلف الصالح
سرق أحد الرجال فأخذوه الى عمر بن الخطاب رضي الله عنه ، فقال الرجل : أقسم بالله هذه أول مرة ، فقال عمر : كذبت إن الله لايفضح عباده من أول مره.. ◕‿◕

------

المهم .. اللي يبات نار يصبح رماد
واللي فات مات وانتهي وكأنه لم يكن
واحنا ولاد النهاردة
يعني ايه ◕‿◕ ؟؟

يعني فاطمة بعد الرسائل اللي ربنا بعتهلها قبل كدة بقت رماد ..انتهت كأنها لم تكن .. مرت عليها مرور الكِرام..
وللاسف يا فاطمة طلعتي غبية
عارفة ليه ◕‿◕ ؟

لان في حكمة بتقول :
" الذكية من تتعظ بغيرها .. والغبية من تتعظ بنفسها "

وانتي مصممة تتعظي بنفسك
ومصممة تمشي في طريق الضياع
طيب يا فاطمة خليكي

وتعالوا نشوف ما نهاية هذا الطريق ◕‿◕ :
ومع اول رسالة ربانية بجد لفاطمة
فهل فُقتي يا فاطمة ◕‿◕ ؟

------

طبعا فاطمة دلوقت بقت واحدة تانية خالص في
اللبس - المكياج - الاغاني - طبعا المشي مع الولد دا - الكذب

كانت في الاول بتتكسف تمشي معاه صراحة في بساتين الجامعة المُلغمة

ولكن طبعا دلوقت بقت في منتهي الجرأة
واهي ماشية معاه في الجامعة
شايفنها ؟

وماسكة الموبايل
وفاتحة اغاني ترطب الجو
والايد في الايد


------

فمين تشوفهم ◕‿◕ ؟
اخت ملتزمة ايجابية اشمئزت من المنظر دا وحست ان فاطمة جواها الخير وممكن تتقبل النصيحة
ولكنها محتارة تكلمها ازاي وهي ماشية مع الولد
فتنتهز فرصة ان الولد راح يكلم صاحبه
وفاطمة وافقة لوحدها دلوقت

ودار الحوار الآتي : ◕‿◕

الاخت الملتزمة: اختي ممكن اخد من وقتك ثواني ؟
فاطمة باستغراب وقفلت الاغنية اللي كانت شغالة ع الموبايل : ليه خير ؟
الاخت :خير إن شاء الله , ممكن ؟


فاطمة : اتفضلي .
فالاخ شافها واقفة معاها فساب صاحبه وجه جري وقالها تعالي
_لانه عارف انها مش صاحبتها فاكيد عايزة تنصحها بحاجة_

فاطمة : استني لما اخلص مع الاخت .
الاخت : اشكرك ع تلبية طلبي انا مش هعطلك ,
اختي انتي باين عليكي ما شاء الله صالحة ووشك فيه الخير والنقاء

فاطمة : شكرا اختي
الاخت : لكن يا اختي اللي يشوفك ماشية مع الولد ممكن يفتكر عنك غير كدة حبيبتي !

فاطمة باحساس بالذنب : ايه هيقول عني ايه , انا ع فكرة كنت بلبس طُرَح طويلة قبل كدة ومكنتش بسمع اغاني وكنت بحفظ قرءان علطول

الاخت : ما شاء الله طب وليه يا اختي كنت كنت كنت والواقع دلوقت اتغير وبقيتي العكس
واخطر حاجة دلوقت هو المشي مع الشباب
لان احنا كبنات اهم حاجة هي " سُمعتنا "ومجرد اني امشي مع ولد اياً كانت نيتي كويسة فدا ممكن يشكك الناس فيا ويخلي سمعتي وحشة ,
فاهماني يا اختي ◕‿◕ .؟

فاطمة فكرت شوية كدة : عندك حق يا اختي وشكراً ع نصيحتك بس انا مش شاذة يعني بصي كدة لكل البنات كدة والمناظر كلها عاملة ازاي ؟ مش انا بس.
الاخت : وانتي لييه تبقي زيهم انتي افضل واحسن منهم ربنا يبارك فيكِ ويهدينا جميعا للعفاف والستر.

فاطمة : لا انا مش افضل منهم انا زييهم وانا لما الاقي الناس دي كلها اتغيرت ابقي اتغير انا .
الاخت : "إن الله لا يغير ما بقومٍ حتي يغيروا ما بأنفسهم" يعني لازم تبدئي انتي بنفسك وتُقبلي ع الله وتحاولي تغيري نفسك بالتدريج , وربنا يحفظك يا اختي , اللهم بلغت اللهم فاشهد
ع العموم دا رقم تليفوني لو حبيتي تقوليلي اي حاجة وتفرحيني .

فاطمة : طيب ادعيلي يا اختي , ونقلت الرقم ◕‿◕ .


------

طبعا الاخ علي اخره من الحوار الطويل دا
فترجع فاطمة مضايقة اوووي ومكشرة ومتأثرة بكلام الاخت
فيقولها في ايه قالتك ايه دي ضايقك كدة ؟
وفاطمة لو فيها ريحة الذكاء مكنتش تقوله ع الحوار انما ازاي ؟؟
مصممة ع الغباء ◕‿◕

فاطمة : قاتلي كذا وكذا .... وقالته كللللللللللللللل الحوار وحتي قالتله رقم تليفون الاخت .
انتو متخيلين مدي الغباء والاستهتار اللي فاطمة فيه ؟!
الشاب فكر كدة وقال مع نفسه والله عندها حق بنت محترمة مش دي_ علي فاطمة يعني _.◕‿◕


❤ ------ ❤

فاطمة : ايه اخرة علاقتنا يا ..
الشاب : انتي اتأثرتي بكلام البنت دي ولا ايه ؟ يا بنتي دي تخاريف بتوع الناس الملتزمة يعني انتي مش عارفاهم ؟!
سيبك سيبك ويلا بينا .

فاطمة : على فين ؟ وبعدين احنا المفروض قربنا ع نهاية الترم والامتحانات قربت جداا وانا معرفش اي حاجة في اي حاجة عايزين نحضر محاضرات بقي .

الشاب + الشيطان : يا شيخة بقي بلا محاضرات بلا وجع دماغ قال يعني هتفهمي حاجة ؟ يلا بينا نقعد في حتة هادية كدة لاحسن الواحد مضايق اوي وتعبان .
فاطمة نسيت طبعا كلام الاخت وموضوع المحاضرات ◕‿◕ وانشغلت بضيقه وتعبه : ليه مالك فى ايه ؟

الشاب : تعالي بس ونبقي نحكي هناك
فاطمة : هناك؟ هناك فين واجي فين ؟
الشاب : لا متتخضيش كدة اي مكان هادي في الكلية .

فاطمة : ااااه طيب يلا
راحوا مكان هادي جدا وطبعا مين معاهم الشيطان ◕‿◕ " ابليس عليه لعنة الله "

❤ ------ ❤

المهم اثناء اللقاء دا
حب يتعرضلها بشيء من اللمس
فهي صوتت فمين سمعهم ؟

أمن الجامعة
ولاول مرة نجد شهامة الأمن هنا
_ وعلى فكرة الموقف دا حقيقي اتحكالي بالنص للاسف _

فالأمن جالهم وقالهم انتو ايه اللي جايبكم هنا ؟
ففاطمة مردتش كل اللي بتعمله عياااااااااااااااااااط ..
وهو برده مردش
فرجل الأمن يوجه الكلام لفاطمة : وانتي بتصوتي ليه إن شاء الله مش انتي جاية هنا بنفسك معاه ولا هو اداكي مخدر؟

طبعا هي عياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااط
الأمن : وانت بتجبها هنا ليه ؟ مترد يله .
الأمن : يعني مش عايزين تردوا طيب كل واحد فيكوا يطلع كارنيهه .

فاطمة وصوتها مش طالع من العياااااااااط : عشان خاطري خلاص مش هعمل كدة تاني هو قالي عايزين نروح مكان هادي في الكلية.
الأمن : مكان هادي ! وانتي هبلة ؟ بتصديقه ؟
فخد كارنيهاتهم وقالهم يلا ورايا انتو الاتنين ع مكتب رئيس الكلية وهو ماشي وهم ماشين وراه

قدام الملأ كله وفاطمة عمالة تعيط
وفضيحتها بقت ع كل لسااااااااااااان في الجامعة

❤ ------ ❤

وخرجت من مكتب رئيس الجامعة راسها في الارض وقالت للشاب انا هروّح حالا مع السلامة .
واتفضحت فاطمة في الجامعة كلهااااااااااااااااااااا
وسُمعتها بقت ع كل لسان في الجامعة
فهل هذا الزلزال مفوقكيش يا فاطمة ◕‿◕ ؟

❤ ------ ❤

وتروّح فاطمة وتفتكر الاخت الملتزمة اللي نصحتها وطلع كلامها كله صح .
بعد اللي حصل دا
تقرر ايه بقي فاطمة ؟
طبعا سامعاكوا كلكوا بتقولوا طبعا قررت التوبة ومش هتكلم الولد دا تاني وهتشوف دراستها بقي
صح ◕‿◕ ؟

انما للاسف مش دا قرارها اللي قررته بعد الزلزال دا
تقوول لنفسها انا مش راحة الجامعة دي تاني لحد الامتحانات
!!!!!!!!!!!!!!!!

❤ ------ ❤

دا قرارك يا فاطمة؟؟؟
طيب ليه يا فاطمة القرار دا ؟
فاطمة : عشان انا بس اللي حصلي كدة دوناً عن البنات دي كلها .

دا السبب يا فاطمة؟؟
فاطمة : اه هو دا اشمعنا انا اللي يحصلي كدة ؟
دا بدل متقولي ان انا ربنا بيحبني وبعتلي رسالة عشان افوق وارجعله ؟ وامشي على الصراط المستقيم مثل ما كنت ؟!
وبدل ما تقولي انا هذاكر في البيت ومش هقابل الشاب دا تاني ابدااااااااااااااااااا وتصلي ركعتين توبة !!!!!!!!! ◕‿◕

وفاطمة تدخل البيت وتحط كشكول المحاضرات على وشها عشان محدش يشوف عينيها المورّمة من كتر العياط
وماما بقي تفتحلها س & ج وطبعا فاطمة مش ناقصة
فتدخل تتسحب بسررررعة وتناااااااااااااااااااام من غير برده ما تصلي اي حاجة .

❤ ------ ❤

إن الله لا يفضح عباده من أول مرة ..

❤ ------ ❤

ولما فاطمة تصحي من النوم
هنشوف ايه اللي هيحصلها تاني ؟
وهل الاسرة الكريمة هتعرف حاجة عن اللي حصل ؟
وهي هتعمل ايه ؟
وهل هتسيب الولد دا ؟

كل دا هنعرفه في الحلقة القادمة إن شاء الله

انتظروووووووووووووووونا
و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§ مديرة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 7775
التقييم : 1214
النقاط : 10935
العمر : 16
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :










معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الخميس يوليو 09, 2015 10:43 pm

وآآآآآآآآآآآآآآو بـآآرت حلوووو
كملي كملي ولا عـآآد تتأخررى


آلرمزيهه وآلتوقيــع من تصميمي ^^ ..
مـآآ بحلل نزع آلحقوق *_*


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الخميس يوليو 09, 2015 11:07 pm

انتى الاحلى حبيبتى
اوووكى
نووووورتى





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يوليو 10, 2015 8:07 am

روعة ـ أمل روعة ـ أمل روعة ـ أمل روعة ـ أمل 
يسلموووووووووو اختي على الجزء الجميل يلا كملي ولا تتأخري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يوليو 10, 2015 11:01 pm

مرحباً بكم من جديد مع الحلقة الخامسة من (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
ومع اختكم فاطمة

آآآآآآآآآآه منك يا فاطمة ◕‿◕
يا تري يا فاطمة عاملة ايه ؟
حالتك النفسية اخبارها ايه دلوقت بعد فضيحتك في الجامعة ؟
هل راضية عن نفسك ؟
بم تُحدثك نفسُكِ يا فاطمة ◕‿◕ ؟


------

تصحي فاطمة من النوم وتكلم نفسها
يارب اشمعنا انا اللي حصلي كدة ؟
ما البنات كلها زيي ويمكن اكتر كمان مني ؟


بس انا ربنا بعتلي رسايل كتير
وانا اللي كنت بضعف قدام الولد دا
خلاااااااص اتفضحت بعد اما ربنا سترها عليا كتييييييييير
يااااااااااااارب
منه لله الولد دا , ازاي يعمل كدة ؟
يبقي هو كان فاكرني بنت مش كويسة وكان بيعلب بيا كل دا ؟؟


ازاااااااي ؟ بعد الحب دا ؟ والمشاعر دي ؟ والأحلام دي ؟
انا مش مصدقة نفسي ,
بس برده انا السبب عشان روحت معاه المكان دا وطبعا كان ثالثنا الشيطان

ربنا يستر ومحدش يعرف من البيت عندي باللي حصل ؟ بس اكيد هم مش هيعرفوا اصل هيعرفوا منين ؟
وانا كمان مش هروح الكلية تاني بحجة اني عايزة اقعد اذاكر بقي قبل الامتحانات ,


اه صح الامتحانات وانا مذاكرتش حاجة خالص وباقي خلاص 3 اسابيع عليها يا نهار ابيض
اممممممممممممممممم
تسمع صوت رسالة واردة من ....


الولد إياه ◕‿◕

(( فاطمة انا اسف , مكنش قصدي عشان خاطري سامحيني يا فاطمة, لو مسامحتنيش هنتحر لو مبعتليش رسالة وقولتيلي انك مسامحاني انا بجد هنتحر ومش بهزر ◕‿◕ ))


------

فاطمة بتقري الرسالة ومحتارة والشيطان جمبها طبعا ويقولها حرام عليكي الواد هينتحر بسببك , يرضيكي يدخل النار بسببك ؟ مقالك خلاص انه مكنش يقصد◕‿◕ , وقالك اسف عايزة ايه تاني◕‿◕ ؟
وبعدين ما انتي السبب برده يا فوفو روحتي معاه وهيئتيله الجو◕‿◕ , يلا بقي ابعدي الشيطان عنك _ اللي هو انا _ و ابعتيله رسالة السماح ومتبقيش قاسية وقلبك جامد أمال بتحبيه إزاي بقي ◕‿◕ ؟


------

طبعا الوسوسة شغالة
ونفسها الأمارة بالسوء شغالة برده ◕‿◕
وقلبها اللي اتعلق به جامد برده مظبط الدنيا
هيودوكي علي فين تاني يا فاطمة ◕‿◕ ؟
اصلي اتعلقت به اوي
مش هقدر ابعد عنه
انا مقدرش تعدي عليا لحظة إلا ولازم افكر فيه
مش عارفة افكر
اعمل ايه ؟

------

تصلح من وضعها الغلط دا وتقطع علاقتنا بالشاب دا خالص وتفوق لنفسها في كل حاجة ؟! ولا قلبها اللي اتعلق بالشاب جدااا واللي ناوي ينتحر لو مكلمتوش !!! ◕‿◕
يارب اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بتسألي ربنا يا فاطمة !!!!!!
ربنا اللي خلتيه أهون الناظرين إليكي !!

ربنا اللي رسايله ليكي بتبقي أقل اهتمام منك ولا تُلقي لها بالاً !!
ياااااااااااااا يا فاطمة ◕‿◕
كل دا ومش عايزة تفوقي ؟
كل دا مصممة علي المعصية ؟
كل دا مش عايزة تختاري ربنا ؟

يااااااااااااااااااااه يا فاطمة ◕‿◕


------

وفي وسط الحيرة اللي هي فيها دي تقلب في الموبايل تلاقي نمرة الاخت الملتزمة اللي كلمتها قبل كدة
فتفتكر طريقة كلامها المُريحة وتفتكر ان ملهاش صحاب خالص ◕‿◕ وانها دفنت نفسها مع الشاب دا وبعدت عن كل فرصة صداقة فتتردد تكلمها ولا لأ ..
فقالت اما اكلمها لعلي الاقي الحل عندها .
تتصل بيها والاخت ترد :

الاخت : السلام عليكم ◕‿◕
فاطمة : وعليكم السلام ازيك يا اختي
الاخت : اهلا مين حضرتك ؟


فاطمة : انا اللي انتي نصحتيني قبل كدة ف الكلية وادتيني تليفونك .
الاخت : اه اهلا وسهلا بيكي اختي الحبيبة والله انا سعيدة جدااااا بيكي انك كلمتيني وافتكرتيني ممكن تعرفيني باسمك ؟

فاطمة : الله يسعدك انا اسمي فاطمة
الاخت : ما شاء الله فاطمة ◕‿◕ ربنا يجعلنا واياكِ مع فاطمة الزهراء رضي الله عنها .

فاطمة : اللهم امين , كنت عايزاكي يا اختي اتكلم معاكي في حاجة ضروري جدااا .
الاخت : انا تحت امرك يا حبيبيتي تحبي امتي وفين ؟


فاطمة : بلاش الجامعة, اختاري اي مكان غير الجامعة
الاخت : ليه يا حبيبتي دا الجامعة هي ءأمن مكان نتقابل فيه

فاطمة في سرها ءأمن مكان !! دا دا مكان فضيحتي : لا يا اختي مش عايزة الجامعة .
الاخت : طيب يا حبيبتي ممكن تقوليلي نبذة عن الموضوع لحد ما نتفق على مكان نتقابل فيه .

فاطمة : حاضر الموضوع هو اني ........ وحكيتلها موجز بسيط كدة لحد الرسالة الاخيرة بتاعة الانتحار ◕‿◕ .
الاخت : لا حول ولا قوة إلا بالله .. طيب يا اختي اول حاجة تعمليها تقومي حالا تصلي ركعتين توبة لله وتبدئي صفحة جديدة مع ربنا .
وثاني حاجة لازم تغيري رقم موبايلك ومترديش ع الشاب دا نهاااااااااائي لحد منتقابل إن شاء الله ◕‿◕
.

فاطمة : بس انا متعلقة به بصراحة يا اختي اوي ومقدرش ابعد عنه ابدا
الاخت : طيب يا فاطمة لحد ما منتقابل بس ◕‿◕
ممكن ؟

فاطمة : إن شاء الله هحاول
طيب هنتقابل امتي وفين ؟
الاخت : طيب ايه رايك في المسجد اللي جمب الكلية ؟

فاطمة : جمب الكلية طيب اهو اهون شوية من الكلية نفسها طيب امتي ؟
الاخت : بكرة علطول انا هفضيلك نفسي بإذن الله

فاطمة : خلاص تمام ومع بعض بالتليفون بقي , وشكرا جداا اختي .
الاخت : ربنا ييسر حبيبيتي وانا تحت امرك دايما
.

❤ ------ ❤

طيب اما اقوم انا اصلي الصلوات اللي عليا وربنا يهديني
واشوف حال البيت دا ايه ..
تخرج من اوضتها تدور ع اي حد في البيت مفيش حد
ايه دا امال راحوا فين ؟؟؟؟

❤ ------ ❤

تتصل بماما ع الموبايل مش بترد
طيب بابا برده مش بيرد
ايه دا هو في ايه ؟
هم راحوا فين ؟ وانا مش داريانة باي حاجة كدة
ربنا يستر هروح اصلي يكونوا جم إن شاء الله
راحت تصلي والحمد لله ربنا يهديكي يا فاطمة

وقاعدة منتظرة بتفكر في الف حاجة
بس الاساسي عندها دلوقت :
1- معاد بكرة مع الأخت .
2- اهلي راحوا فين ؟ .

من كتر الانتظار دخلت نامت عشان معاد بكرة
وظبطت المنبه ع المعاد مش معاد صلاة الفجر ◕‿◕ ربنا يهديكي يا فاطمة ويفتح على الاخت الملتزمة وتكون سبب في هدايتك _آمين _ ◕‿◕

❤ ------ ❤

وتصحي تدور عليهم الحمد لله لقتهم نايمين
كتبتلهم ورقة
انا راحة اقابل صاحبتي وجاية علطول
بنتكوا فاطمة ◕‿◕ ..


❤ ------ ❤

قابلت الاخت ودار الحوار الآتي :
الاخت : اهلين فاطمة حبيبيتي اخبارك ايه ؟
فاطمة : الحمد لله يا اختي ادعيلي انا حالتي النفسية زي الزفت .
الاخت : لا خير يا حبيبيتي إن شاء الله , انا ملاحظة انك مطوّلة الطرحة شوية عما شوفتك اول مرة صح ؟
فاطمة : دانا زمان كنت كدة واكتر كمان . ◕‿◕
الاخت : إن شاء الله تبقي احسن واحسن , يلا يا قمر ندخل ف موضوعنا ها قفلتي الموبايل ؟
فاطمة : اه قفلته طول الوقت , بس انا يا اختي مش هقدر ابعد عنه انا اتعلقت به جامد وهو كمان بيحبني .
الاخت :طيب مسألتيش نفسك دا لو بيحبك بجد كان عمل فيكي كدة ؟
كان لعب بيكي كدة ؟


وسمح لنفسه ان يسوّء سُمعتك في الكلية كدة ◕‿◕ ؟
فاطمة : لا بس هو اكيد بيحبني بدليل انه اختارني انا دوناً عن بقية البنات .
الاخت : اه اختارك انتي عشان يتسلي بيكي , اصل بصي يا فاطمة يا حبيبيتي

الطفل لما بتجيبيله لعبة بيبقي في الاول مهتم بيها جدا وميستحملش عليها خدش
مرة في مرة يبتدي يسيبها في اي مكان وساعات ينساها وبعدين يبتدي يكسّر فيها بعد ما خد اللي هوا عايزه ◕‿◕

لكن اللعبة اللي بتبقي محفوظة ومصانة مش اي ايد تتمدلها بيعد يبصلها كأنها حاجة صعب انه يوصلها هو بيحاول بس مش عارف ولما مامته تنزلها يلعب بيها بيحاسب عليها اوي ◕‿◕ لانه عارف انها ممكن تروح منه في اي وقت
* كان صعب انه يوصلها فصعب انه يفرط فيها *

فاهماني يا فاطمة ؟

❤ ------ ❤

فاطمة اقتنعت شوية بكلام الاخت :
بس هو وعدني انه هيرتبط بيا وهيطلبني من بابا لما نخلص الجامعة.
الاخت : ااااااااااااااااه بعد 5 سنين ؟!
فاطمة : لا 4 بس
الاخت : مفرقتش يا فاطمة 4 من 5 وايه اللي يثبتلك انه ناوي يخطبك ◕‿◕ ؟
فاطمة : حاجات كتير زي ; حبه ليا وهداياه اللي مغرقاني ورسايله ورناته وكل حاجة فيه بتثبت دا .
الاخت : كل دي اثباتات تثبت انه بيعلب بيكي يا فاطمة صدقيني يا حبيبتي .


❤ ------ ❤

فاطمة :لا يا اختي هو بيحبني بس مشكلته انه مش متدين فعشان كدة مش عارف يعبر عن حبه دا بالطريقة الصح .
الاخت : اي رجل يا فاطمة مهما كان متدين او مش متدين عمره ميقبل على شريكة حياته انها تتفضح كدة ويقبل انك تخوني اهلك عشانه ◕‿◕ صدقيني يا فاطمة دا مش بيحبك , دا لو كان بيحبك بجد كان جه وطلبك علطول من باب البيت مش من الشباك زي الحرامية .

((..... وليس البر بأن تأتوا البيوت من ظهورها ولكن البر من اتقى وأتوا البيوت من أبوابها )) البقرة -
189

❤ ------ ❤

فاطمة مش مقتنعة انه مش بيحبها : هو لسه مش مؤهل دلوقت للخطوبة وكدة .

الاخت : مش مؤهل يبقي يبعد عنك وميخنش اهلك وبعدين هو مش مؤهل انما انتي مؤهلة يجيلك عريس تقي يقدّرك ويكون مؤهل للمسؤلية لانك غالية ولا ايه فاطمة ؟
فاطمة مقتنعة جداا بكلام الاخت ولكن .. : طيب اعمل ايه يا اختي ؟

الاخت : انتي انتبهي لدراستك عشان خلاص لازم نبدأ نذاكر الامتحانات خلاص ولو عايزة اي حاجة اشرحهالك انا تحت امرك , وقدر الامكان كل اما تفكري في الشاب دا اشغلي نفسك وافتكري ربنا وان دا شخص بيكرهك عايز لكي الشر , ماشي نتعاهد ؟
فاطمة : ربنا يسهل


الاخت : اهم شيء هو ارادتك انتي وتزودي جداا في الطاعة وتطلبي من ربنا يعينك .
فاطمة : حاضر يا اختي انا حبيتك اوي وكلامك زي البلسم , إن شاء الله نتقابل قريب . ◕‿◕
الاخت : إن شاء الله حبيتي وانا كمان حبيتك بس اهم حاجة انك تحبي فاطمة وتحبي لها الخير والستر ماشي يا استاذة ◕‿◕ ؟
فاطمة : ماشي ومش قادرة تبتسم .

وخلصت المقابلة ◕‿◕

❤ ------ ❤

فاطمة بتفكر ف كلامها وانه مش بيحبها وبيعلب بيها وحست ان كلام الاخت صح وانها خسرت حاجات كتير اوي بسببه ,
فتلاقي التليفون يررررررن
مين ؟؟؟

الشاب المكار ◕‿◕

❤ ------ ❤

وتحتار ترد ولا لأ

ارد اهزّئه واقوله متكلمنيش تاني ؟
بس يا تري هقدر ؟؟؟

ولا مردش خالص احسن ؟؟

فالاتصال يقطع

تلاقي رسالة اتبعتت :
(( فاطمة انتي ليه مش بتردي ؟ انا قولتلك اسف ومش هتحايل عليكي اكتر من كدة براحتك بس افتكري انتي اللي بدئتي ..والبادي أظلم ))


❤ ------ ❤

فاطمة تقري وتستغرب ..انا اللي بدئت ؟ بدئت بايه ؟ هو بيهددني ولا ايه ؟
فتبدأ تخاف وتفتكر انه ممكن يئذيها
وكان لها صور معاه ايوة ساعة لما كنت معاه وقعد كل شوية يصورني وبعدين اعطي الموبايل لزميله عشان يصورنا مع بعض ❤ ------ ❤

يا نهاااااااااار ابيض وانا كنت زي الهبلة فعلا زي ما قال الظابط
وكمان بعتله رسايل كتير واكيد هو محتفظ بها ع الموبايل ,

طب هو كان يقصد تهديد بجد ولا قصده انه مش قادر يبعد عني
ياربي اعمل ايه ؟
والتليفون يرررن مين ؟

الاخت الملتزمة
الحمد لله اتصلتي في الوقت المناسب
فاطمة : السلام عليكم
الاخت : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فاطمة : الحمد لله انك اتصلتي يا اختي الحمد لله
الاخت : ها يا حبيبتي وصلتي البيت ولا لسه انا حبيت اطمن عليكي , خير حبيبيتي مالك ؟
فاطمة : لا انا لسة ف الطريق وحصل جديد كمان ف الوقت دا .

الاخت : خير ؟
فاطمة : كان بيتصل بيا وانا مردتش فبعتلي رسالة تهديد وانا خايفة منه .
الاخت : تهديد ؟؟؟؟
ازاي طمنيني يا فاطمة هو ماسك عليكي حاجة ؟
فاطمة : لا الحمد لله مفيش اي حاجة وحشة من اللي جت في دماغك , كل الموضوع اني ليا صور عنده ورسايل وخايفة يوريها لبابا او حد من البيت .
الاخت : يااااااا يا فاطمة اشمعنا دلوقت خايفة ؟ ومخفتيش ساعتها من ربنا ؟؟ ربنا اللي شايفك ومطّلع عليكي في كل مكان وزمان !!!؟؟؟
فاطمة وبتعيييييييط : الشيطان بقي يا اختي انا مش عارفة اعمل ايه ؟
الاخت : طيب نستعيذ بالله منه ونبدأ صفحة جديدة مع ربنا وخليكي على يقين تاااااام انك طالما رجعتي لربنا وتوبتي اليه هيقف معاكي وهيبعد شر هذا الشاب عنك .
فاطمة : ونعم بالله الله يطمنك يا اختي . انا مش عارفة اشكرك ازاي .
الاخت : متقوليش كدة طبعا اهم شيء انتي طمنيني عليكي وزي ما اتفقنا بقي وانا هطمن عليكي دايما .
فاطمة : ربنا يخليكي والسلام عليكم .
الاخت : وعليكي السلام ورحمة الله وبركاته


❤ ------ ❤

فاطمة اطمنت من كلام الاخت
وقررت انها تتوب لله وتقاوم نفسها
وتشوف حياتها كلها اللي هي مقصرة فيها
لكن ازاي الشيطان يسبها تخد قرار قاطع زي دا ؟؟؟
فالولد يتصل ...

فاطمة : يوووووووه

❤ ------ ❤

وخلصت حلقتنا عند يوووووه بتاعة فاطمة
يا تري فاطمة قالتها حيرة برده وانها بتفكر ترد عليه ؟
ولا هتخد بكلام الاخت وخلاص هتقطع علاقتها به نهائي ؟
وهل هتبقي اقوي من الشيطان وهتقاوم نفسها وتختار ربنا ولا هتختار تكملة العلاقة المحرمة وطريق الضياع ؟
طيب ماما وبابا كانوا فين امبارح وايه حكايتهم ؟


كل دا هنعرفه في الحلقة القادمة إن شاء الله
انتظروووووووووووووووونا
و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§ مديرة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 7775
التقييم : 1214
النقاط : 10935
العمر : 16
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :










معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الجمعة يوليو 10, 2015 11:05 pm

جزززء جميييل جدااا
اللهم استرنا في الدنيا والاخرهه
شكراا سوسو ع البااارت
لا تتأخرى


آلرمزيهه وآلتوقيــع من تصميمي ^^ ..
مـآآ بحلل نزع آلحقوق *_*


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   السبت يوليو 11, 2015 3:00 pm

يسلموووووووو ايديكي اختي
كتير حلوة وبالانتظار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يوليو 13, 2015 3:42 pm

مرحبا بكم من جديد مع فاطمة ومغامراتها و الحلقة السادسة من(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
وكنا توقفنا عند
.
.

الشاب يتصل بك....
فاطمة : يوووووووووووه

يارب استر , يا تري عايز يقولي ايه ؟

والبطارية عايزة تتشحن

ويفصل الموبايل

والحمد لله ◕‿◕

ربنا خلي التليفون يفصل عشان يخليني اعرف افكر واركز في قرار التوبة

وصاحبنا هيولع . ◕‿◕
كل دا هي كانت في الطريق ,
وتوصل البيت وتلاقي ماما قاعدة في الصالة مش طبيعية
وحاطة ايديها علي خدها وزعلانة.......

------

فاطمة : ازيك يا ماما ؟ مالك في ايه ؟ وكنتوا فين امبارح انا قعدت ادور عليكوا في الشقة ملقتكوش ومكنتوش بتردوا كمان ع الموبايلات انا قلقت عليكوا .

ماما : والله ؟ قلقتي علينا ؟ ليه كدة يا شيخة افتكرتي ان ليكي اهل تسألي عليهم وتعبريهم !!

وماما عينيها تدمع ...
فاطمة : متقوليش كدة يا ماما انا بس انشغلت بالدراسة وكدة .

ماما : الدراسة ؟ لالالا انتي للاسف اتغيرتي جداااا
من ساعة دخولك الكلية ◕‿◕ , مانتي كنتي في ثانوية عامة والدراسة كانت اشد من الجامعة بكتيييييييييييير بس كنتي بتحبينا ..علطول معانا ..روحك معانا ..ارائك معانا ..تهزري معانا ..تساعديني ف اي حاجة فى البيت
انما دلوقت لالالالا بقيتي واحدة غريبة في البيت ..
واحدة مش حاسة باهلها خااااالص ولا بأبوها اللي كان ف المستشفي امبارح
( ماما
عياااااااااااااااااط )
فاطمة بالدموع : ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
مستشفي ؟ ليه ؟ ماله ؟ بابا ماله يا ماما ؟

------

ماما : ابوكي جه امبارح من الشغل وشكله متغير جدااا وكان تعبان جدااا ومرهق وفجأة لاقيته أُغمي عليه ووقع في الأرض

فاطمة بالدموووووع

ايـــــــــــــــــــــه ؟ اغمي عليه ؟ ليه ؟ يا حبيبي يا بابا !!!

ماما : وانتي بسلامتك كنتي نايمة في سابع نومة وعمالة انادي عليكي واصوت واقولك تعالي شوفي ابوكي او كلمي المستشفي ولا كأنك هنا وعايشة معانا يا فاطمة .

------

فاطمة مع احساس بالذنب فظييييع :

امممممممممممممممم

ماما : لولا ان ام احمد جارتنا سمعت صوتي بصوت وانا بنادي عليكي جت خبطت عليا والست كتر خيرها اتصلت بالمستشفي وعربية الإسعاف جت وخدت ابوكي ع المستشفي ,

------

فاطمة : اسعاف ...! مستشفي ....! لبابا ... ؟

وانا مش داريانة بكل دا ازاااااااااي

طيب هو عامل ايه وهو فين دلوقت ؟
ماما :هو الحمد لله دلوقت كان الضغط عالي جدا لدرجة الخطر وكان هيدخل ف غيبوبة بس الحمد لله ربنا ستر , والدكتور كتبله ع علاج ولازم يمشي عليه ,
فاطمة : يا حبيبي يا بابا .... انا هدخل اشوفه

ماما : لا خليه نايم يستريح .
فاطمة : طيب متزعلش مني يا ماما انا هتغير صدقيني .

------

ماما : ربنا يهديكي يا بنتي .

وتدخل فاطمة اوضتها

وتبدأ في الصراعات

انا لازم اتغير
كل دا حصلي من ورا معصية ربنا

------

انا لازم اتوب لربنا

لازززززززززززززززم

وتدخل تتوضا
وتصلي ركعتين توبة بين يدي الرحيييييم الغفووووور الشكوووور التواااااااب

قال الله تعالى :

{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ }الزمر53

{إِلاَّ الَّذِينَ تَابُواْ مِن بَعْدِ ذَلِكَ وَأَصْلَحُواْ فَإِنَّ الله غَفُورٌ رَّحِيمٌ }آل عمران89

{وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ} النور/31

وحست براحة شديدة جداااااااااا بعدها ◕‿◕

------

هداكِ الله يا فاطمة ◕‿◕

وتقول في نفسها:

انا هنسي الموضوع دا من دماغي خالص

وهركز في المذاكرة
وبابا العيان دا
وماما الحزينة دي
واخويا الصغير اللي معرفش عنه حاجة بقالي شهووووووور
وبيتي كله اللي انا مقصرة فيه جداا

------

وتبدأ توازن شوية بين الأمور

ولكن

.

.
.
.
هل إبليس هيسيبها كدة ؟
.
.
.
.
هل الشاب هسيبها كدة ؟؟
.
.
.
.
.

------

مستحيل طبعا

طيب هل هي هتبقي قوية وهتقاومهم وهتلتزم بقرار التوبة ؟

.

------

.

.

الاجابة ..... عند فاطمة ..
وهتعرفوها من خلال باقي الاحداث إن شاء الله .

------

طيب هي دلوقت ما شاء الله بقالها كذا يوم ماشية تمام

- بتصلي الصلوات في أوقاتها

-متمسكة جدا بقرار التوبة

- بتذاكر كويس وانجزت كتير ف المذاكرة

- بتعامل ماما كويس , وبتشوف طلبات بابا المريض
- بقت تطول الطرحة زي زمان
- ومبقتش تحط مكياج
- بقت تلبس عبايات واسعة وحشمة
_ مبقتش تسمع أغاني
- قافلة الموبايل نهااااائي

ما شاء الله ربنا يثبتك يا فاطمة ◕‿◕

ولكن

ابليس ... أعوذ بالله منه ... بدأ معاها ... :

------

ايه يا فوفو ؟

انتي هتفضلي كدة كتير ولا ايه ؟
انا قلت اسيبك شوية كدة تغيري جو وتستعيدي نشاطك وترضي عني شوية , لاحسن انا عارف ان الكام موقف اللي حصلوا دول فوقوكي وكرهوكي فيا والبت العفريتة دي كمان اللي اتصاحبتيلي عليها
_ قصده ع الاخت الملتزمة _
ودا انا مكنتش عامل حسابه خالص حرام عليكي ضيعتيني

بقي بعد كل دا والخطط اللي خططتها دي كلها

والحيل عشان اوقعك في الحرام

تتوبي لربنا ؟؟!
دا كلام ؟!

------


يعني ناوية تسيبي طريق الضياع !!! لالا

يعني نويتي تبرّي والديكي عشان تدخلي الجنة !!!

مستحيل !!!!!!
وايه الطرحة الكبيرة دي والعبايات الواسعة دي ؟؟!
امال اللبس الضيق دا لمين ؟؟
هيجسّد جسم مين عشان يغري الشباب ؟
لالالالا لازم تتعري زي ما عرّيت ابوكي وامك ءادم وحواء
وعلبة المكياج دي لتزيين وجهك وتكحيل عينيكي الملونة دي كدة سبتيها واتملت تراب؟
كدة يا فوفو ؟
انتي متعرفيش ان انتي كدة بتدمريني ؟!
انتي متعرفيش ان بتوبتك دي معناها هلاكي ؟!

(( يقول ابن الجوزي : قال إبليس : أهلكت ابن ءادم بالذنوب .. وأهلكوني بالاستغفار ))


------


وكمان الواد دا كدة اللي انتي سايباه مش دا حبيبيك برده اللي كنتي معاه في المكان الهادي ف الجامعة !

انتي نسيتي ولا ايه ◕‿◕ ؟!

كدة تخليه يراجع نفسه ويقول عليكي ان دي بنت محترمة ومتستحقش مني اني اعمل فيها كدة وافكر فيها بالطريقة القذرة دي ؟
واني اسيبها ف حالها يا اما اروح اتقدملها
بجد لو بحبها ؟!

_ بس انا ضبطته متقلقيش وفهمته وبرمجته ع انك واحدة ضايعة وهتضعفي قدامه تاني وشهواتك هتحركك تاني طبعا بفضلي انا ووسوستي انا ,

وان توبتك دي مش هتغير فيكي حاجة عشان كمان
انتي ضايعة زي الولد تمام
فلازم اوفق بينكوا
ولا رأيك يا فوفو ؟
ها .... فوقتي شوية من حالة التوبة دي والإنصلاح دا
؟
اينعم انتي دمرتيني فيهم
وأهلكتيني وخلتيني اصرخ واصرخ وانتي بتدعي ربنا وبتصلي وبتسجدي

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ الله عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: "أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ مِنْ رَبِّهِ وَهُوَ سَاجِدٌ فَأَكْثِرُوا الدُّعَاءَ". أخرجه مسلم


------


وأهلكتيني وانتي بتطيعي ماما وبابا لانك بكدة هتنولي رضا ربنا لان رضا الرب من رضا الوالدين

{وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً كَرِيمًا . وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا . رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُورًا } {الإسراء/23-25}


------


كما رُوي أن رجلا سأل النبي صلى الله عليه وسلم :

أي الأعمال أفضل ؟ قال : ( الصلاة لوقتها ، وبر الوالدين ، ثم الجهاد في سبيل الله )
( البخارى )

وأهلكتيني بكل حاجة عملتيها صالحة


------


لكن . ◕‿◕.

مش مهم ◕‿◕


------


انا مش بيأس ◕‿◕

انا ربنا أنظرني ليوم الدين
وانا بقى هغوي بني ءادم كللللللللللللللهم وهدخلهم جهنم زيي اشمعنا انا !!
يعني يا فاطمة انا عايش لحد يوم القيامة
عشان اغويكي انتي وكل الناس
يعني مستحيل هيأس ◕‿◕
واعرف ازاي اتعامل مع البنات واوقعهم ..
اول حاجة عن طريق العري وإظهار انوثتها وجمالها قدام الشباب

وإغواء الشباب ◕‿◕ اول حاجة طبعا هي البنات وكيفية توقيعهم في الحرام بكل الوسائل وتحريك الغرائز والشهوات

وإغواء الستات ◕‿◕ ازاي اخليها تتخانق مع زوجها وتستفزه وتطلب منه الطلاق ( اسعد خبر في حياتي )

وإغواء الرجالة ◕‿◕ ازاي اخلّي الرجل خُلْقه ضيق ومش طايق زوجته واسد الابواب كلها قدامه مفيش غير باب انه يبص برا للحرام ويسيب حلاله

او يطلقها علي الفور لاي سبب هايف تافه بحب انا اوي اشعلل الدنيا بين الزوجين .
وحتي الاطفال ◕‿◕ مش بيسلموا مني طبعا دانتي عارفة كمان يا فاطمة انا بركز اوي ع الاطفال اني برسّخ جواهم من صغرهم الضياع وحب الشهوات وووووو عشان يطلعوا ضايعين من صغرهم ولما يكبروا يخففوا عني الحمل في إغوائهم وادخلهم في الكبائر علطول اول ما يكبروا

❤ ------ ❤

فالمهم يعني يا فوفو

عايز اقولك ان انا إبليس

❤ ------ ❤

عمري مهسيبك تتوبي لربنا ابدااااااا ◕‿◕ إلا لو كنتي من دول ؟

اوعي يا فوفو تكوني منهم
مين دول يا إبليس يا لعين ◕‿◕ ؟
( إلا عبادك منهم المخلصيـــــــــــــــن )

اوعي تكوني يا فاطمة من المخلصين دول

انا مش بقدر اقربلهم ◕‿◕

{قَالَ رَبِّ فَأَنظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنظَرِينَ إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلاَّ عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ قَالَ فَالْحَقُّ وَالْحَقَّ أَقُولُ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكَ وَمِمَّن تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ} الحجر:39، 40

❤ ------ ❤

نعوذ بالله من الشيطان الرجيم
نعوذ بالله منه ومن إغوائه
ربنا يجعلنا من عباده المخلصين
آميــــــــن
قولي آآآمين معايا يا فاطمة
بالله عليكي يا فاطمة

❤ ------ ❤

اثبتي علي قرارك

ها يا فاطمة ساكتة ليــــــه ؟

❤ ------ ❤

اصله ....

اصله وحشني اوي

امممممممممممممم مين دا يا فاطمة الله يهديكي ؟

الشاب ... مخبيش عليكي يا نفسي انا بحبه جدااا ومتعلقة به جداااا

فاطمة انتي مكفكيش اللي حصلك من ورا الشاب دا .؟

انتي مفيش فايدة فيكي ؟
عايزة ايه تاني يحصلك ؟

انا ضعييييييييييييييييييييييييييفة يا نفسي قدام شيطاني ورجعت حنيت له تاني ونفسي اكلمه ولو حتي بالتليفون ممكن يا نفسي ؟

امممممممممممم اقولك ايه بس يا فاطمة غير اني بصررررررررررررخ جواكي ومنهاااااااارة

مش انا قولتك متقوليش كلمة " انا " ووراها حاجة سلبية ومش بس سلبية دي مدمرة ومش بس مدمرة لحاجة سهلة ممكن تتعوض _ انا فاشلة , انا ضعيفة, انا مش نافعة في حاجة, مش هقدر _

لا دي مدمرة لسُمعتك لحيائك لشرفك لأسس دينك !!!!!

❤ ------ ❤

اتقِ الله يا فاطمة وخُذي من اسمك _ فاطمة _قدوة وعظة وعبرة وفوقي بقي يا شيخة تعبتيني حرااااااااام .

وفاطمة في حيييييييييييييييييييييييييييييرة بين :

( نفسها الأمارة بالسوء ) اللي خلتها تفتقد وتشتاق للمشاعر اللي كانت بتحسها مع الشاب

وبين ( الشيطان ) اللي عايزها ترجع للضياع تاني

وبين ( نفسها اللوّامة الصالحة ) اللي بتصحّي فيها كل جميل وتقي وبتثبتها ع الطريق الصح .

يا تري مين اللي هيغلب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا تري اللي هيفوز في الصراع دا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا تري من هيظئطط من الفرحة لانتصاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تابعونا مع
كل دا هنعرفه في الحلقة القادمة إن شاء الله
انتظروووووووووووووووونا
و
(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الأربعاء يوليو 15, 2015 10:04 am

 
يسلمووووووووووووو اختي يلا تابعي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الأربعاء يوليو 15, 2015 4:23 pm

اهلا بكم من جديد و مع الحلقة السابعة من مسلسل (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
ومع فاطمة اللي مغلبانا معاها ◕‿◕
كنا توقفنا في الحلقة الماضية مع الصراااااااعات بين النفس الأمارة بالسوء وبين الشيطان نعوذ بالله منه ,
وبين النفس اللوّامة التي تدفع الانسان للخير وتلومه لإرتكابه المعاصي
وتعالوا بنا لنعرف من المنتصر فيهم ◕‿◕ ؟؟
ولكن ...

بعد صلاتنا علي الحبيب
صلي الله علي محمد
صلي الله عليه وسلم

------

تبدأ يومها بالصلاة

والمذاكرة
وطاعة الوالدين
وكله تمام والحمد لله ◕‿◕

------

وتفتح الموبايل وهي خايفة
لقت رسالة واردة من :
يا تري من ميـــــــن ؟؟؟
فاطمة بتفتح الرسالة لاقتها من ◕‿◕
الأخت الملتزمة

------

فاطمة فرحت بيها جداااا ◕‿◕ لانها حبتها جدااا
وكان نص الرسالة " السلام عليكم حبييتي فاطمة ,
ايه يا فاطمة قلقتيني عليكي جدااااااااا , انتي قافلة الموبايل ليه ؟؟ وليه مش بشوفك في مسجد الجامعة ؟؟
طمنيني عليكي حبيبيتي ضروري ◕‿◕"

فاتصلت بيها وكان الحوار كالآتي :
الاخت الملتزمة : السلام عليكم
فاطمة : وعليكم السلام ازيك يا اختي
الاخت: فاطمة ؟ كدة برده يا فاطمة ؟ انا زعلانة منك جدااااااااا انك سايباني كل دا قلقانة عليكي .

فاطمة : معلش والله يا اختي غصب عني كان عندي ظروف كتير .
الاخت : مالك حبييتي ظروف ايه خير ؟ طمنيني ؟ واخبار الموضوع إياه ايه ؟

فاطمة لخصت الظروف عشان الكارت ميخلصش : يعني بابا كان تعبان , وانا حالتي النفسية كانت وحشة جداا وكنت في صراعات داخلية وربنا يهديني .
الاخت : لا حول ولا قوة إلا بالله , شفاه الله وعافاه يارب وهو كويس دلوقت ؟

فاطمة : اه الحمد لله بس لسه ميقدرش يتحرك كتير .
الاخت : أسأل الله أن يُتم شفائه علي خير , وانتي بقي مالك ؟

فاطمة : آمين , طيب يا اختي ينفع نتقابل ؟
الاخت : طبعا حبييتي بصي انا عندي درس علم في المسجد اللي جمب الكلية وبعدها حلقة تجويد , وبعدين هطلع ع الجامعة بإذن الله , ايه رأيك تيجي تحضريهم معايا ونطلع ع الجامعة سوا ؟؟

فاطمة : ما شاء الله انا نفسي اكون زيك كدة ولكن انا وحشة اوووي
وعيطت فاطمة .
الاخت: ايه يا فاطمة حبييتي مالك بس وبعدين انتي احسن مني وجواكي الخير بدليل دموعك دي حبييتي , يلا اهدي كدة ,
و هتنساني ماشي ؟

فاطمة بصوت مخنوق: ربنا يسهل إن شاء الله

------

وخلصت المكالمة وقفلت الموبايل علطول من خوفها
وطبعا الصراعات عمّالة تزيد و الشيطان قلقان من الاخت الملتزمة لتبوظ عليه خططه كلها فيعمل ايه _نعوذ بالله منه _ ؟

يروح لميــــن ◕‿◕ ؟

للشاب

ويقوله : ايه يا عم انتي هتسيب العفريتة دي تخد منك فاطمة ولا ايه ؟

فين الشهامة يا راجل ؟ هو دا لعبك بفاطمة ؟ دا انت طلعت لعيب أي كلام !!

الشاب : طيب اعمل ايه ؟؟؟
ما الهانم فاطمة قافلة موبايلها خالص ولا بتيجي الجامعة خالص , انا هشوفلي لعبة غيرها بقي .

الشيطان : ايه ؟ لا مستحيل دي فاطمة يا واد !
حبيبة قلبك اللي خطفته اول ما شفتها خالص ,
لالالا اوعي تستسلم كدة وتسيبها تضيع منك لطريق الصلاح والتقوي والعفاف اوووووعي .

الشاب : طب ايه اعمل طيب ؟

الشيطان : طيب بص انت فاكر لما فاطمة حكيتلك ع اول حوار دار بينها وبين العفريتة دي _ قصده ع الاخت الملتزمة _ مش هي قالتلك ع رقم العفريتة دي برده ؟

الشاب عمّال يفتكر : ااااااااااااه صح دانت شيطان بجد يخرب بيتك .

الشيطان : انا بيتي مخروب اصلاً انا بخرب بيتك انت وفاطمة وبيت كل المسلمين ادعيلي بالتوفيق .

الشاب : توفيق ايه الله يعلنك , قولي هنعمل ايه برقم البت دي ؟ انا عمّال ادور عليه اهو ..

الشيطان : نعمل ايه ؟ دي عايزة سؤال يا بطل ؟ طبعا هنظبتها رسايل من إياها تخدش حياءها ,
وبعدها رسايل رعب وتهديد , ومعاكسات ف نص الليل
واتصالات وووووو
دانا مفقوووووووووع منها سيبهالي انت بس واسمع كلامي ف كل كلمة هقولك عليها , ها لاقيت النمرة ؟

الشاب : بدور اهو مش عارف راحت فين دي ؟ مع اني مسجلها بايدي ؟!!!!!!!!!!

اووووووووووبس دنا افتكرت للأسف انا كنت عملت حاجة كدة في الموبايل لغت كل النمر اللي علي العدّة نفسها واتصور كانت نمرة البنت دي بس اللي كانت ع العدّة

يااااااااه سبحان الله ربنا حفظها مني ومنك يا شيطان يا لعين , روح أعوذ بالله منك انا لا يمكن أئذي بنت بتاعة ربنا ومحترمة
مستحييييييييييييييييل إلعب غيرها يا شيطان .

------

الشيطان غار في ستين دهية من ذكر الشاب لله وكلامه الجميل علي الأخت الملتزمة ◕‿◕

_مهو الشاب مسلم بالفطرة وجواه الخير لكن للأسف بيجري ورا هواه _
سبحان الله فعلا علي رأي الشاب _ هداه الله _

------

شوفتي يا اخت يا ملتزمة ربنا يبحبك ازاااي ◕‿◕ ؟!!

شوفتي يا فاطمة ربنا بيحفظ عباده المتقين ازاااااي ◕‿◕

إن الله قال : من عادى لي وليا فقد آذنته بالحرب ، وما تقرب إلي عبدي بشيء أحب إلي مما افترضت عليه ، وما يزال عبدي يتقرب إلي بالنوافل حتى أحبه ، فإذا أحببته : كنت سمعه الذي يسمع به ، وبصره الذي يبصر به ، ويده التي يبطش بها ، ورجله التي يمشي بها ، وإن سألني لأعطينه ، ولئن استعاذني لأعيذنه ، وما ترددت عن شيء أنا فاعله ترددي عن نفس المؤمن ، يكره الموت وأنا أكره مساءته

الراوي: أبو هريرة المحدث: البخاري - المصدر: صحيح البخاري - الصفحة أو الرقم: 6502

خلاصة حكم المحدث: [صحيح]

------

المهم ◕‿◕ فاطمة تروح عليها نومة وملحقتش معاد الدرس ولا حلقة التجويد ,
_لسه يا فاطمة يتخاف منك برده _
فتصحي بسررررررعة
تفتح الموبايل بسرررررررعة
تلاقي رسالتين ...

الاولي واردة من الاخت الملتزمة :
" كدة يافاطمة ؟ مش جيتي , انتي فين يا بنتي ؟ طيب هاتيجي ع الجامعة وهنتقابل؟ , انا في انتظارك ؟ "
وتزعل فاطمة ......

وتفتح الرسالة التانية
واردة من .......... الشاااااب ◕‿◕
وتخاف فاطمة .....
" ازيك يا فاطمة ؟ افتقدتك جاااامد ارجعي يا فاطمة انا مش قادر
مش قاااااااااادر بجد , سامحيني علي كل حاجة , بس ارجعيلي ,
انا عايز اقابلك واحكيلك علي خطوة مهمة في حياتنا هتفرحك, عشان خاطري يا فاطمة , حسي بيّا انا حبيبك مستني منك تليفون او رنة او رسالة او اوفلاين او ايميل او اي حااااااااااجة _ وش تمساح بيعيط _ "◕‿◕

❤ ------ ❤

احم احم
آآآآآآآآآآآآآآآآه ياني
تاااااااااني انا كنت ارتحت منك ومن كلامك دا
بس علي فكرة
انا كمان افتقدتك جدااااااا ,

اووووووووبا ◕‿◕

و يوصل إبليس اول ما سمع الكلمة دي من فاطمة
ويبدأ الشيطان : ايوة كدة يا فوفو

حرام عليكي يا شيخة وقعتي قلبي ◕‿◕
اينعم الشاب دا زعلني امبارح بس اهو طلع جدع وعمل حاجة تفرحني
طبعا انتي لازم تروحي المعاد
فاطمة : معاد الاخت الملتزمة ؟

الشيطان :الاخت الملتزمة ؟ العفريتة ؟
انا هدلك على العفاريت برده يا فوفو ؟ انتي اتجننتي ؟ طبعا معاد الشاب حبييك ,

شوفتي رسالته حنينة ازاي ؟ وكمان جدّ في نفس الوقت وعايز يقولك خطوة مهمة ف حياتكوا _ خطوة ايه دي يخرب بيته ليكون عايز يطلب ايدها بجد تبقي مصيبة _ .

فاطمة : اممممممممم ومعاد الاخت الملتزمة ؟ دي هتزعل مني اوي
برده بتسألي إبليس يا فاطمة يا مستحكم انتي ؟؟!

الشيطان : يادي العفريتة دي قررررررررررفتني , تزعل ولا تتفلق, بصي يا فوفو اعتذريلها باي حاجة
_يارب تقفد الامل فيكي يارب_ .

❤ ------ ❤

فاطمة للأسف الشديييييييييييد تضعف قدام شيطانها ونفسها الأمّارة بالسوء

ونفسها اللوّامة بتصرررررررررررررررخ
لالالالالالالا يا فاطمة

بالله عليكي اوعي تضيعي نفسك
حراااااااااااااااااااام عليكي

وقرار التوبة رجعتي عنه ؟؟
انتي مش فاكرة اللي حصلك من ورا العلاقة المحرمة دي ؟؟

مش انتي ذقتي حلاوة الطاعة ؟
وحلاوة بر الوالدين ؟ والإلتزام ؟
ليــــــــــه يا فاطمة ليــــــــــــــــه ؟

❤ ------ ❤

فاطمة :مهو قال ان في خطوة مهمة هتفرحني .

دي خطوة هلاكك يا فاطمة صدقيني

فاطمة : لا طبعا هو بيحبني بدليل الرسالة الجميلة دي , واكيد الخطوة انه هيجي يخطبني من أهلي .
يخطبك ايه بس يا فاطمة دا بيعلب بيكي

فاطمة : لالالالالالالا انا هروح اقابله ,
حرام عليكي يا فاطمة

فاطمة : هرووووووووووووووووووووووح اقابله انا افتقدته
جدااااااااااااااا مليش دعوة يا نفسي , سامحنيني وسامحني يارب
بتقولي يا رب يا فاطمة وانتي جعلتيه أهون الناظرين إليكِ؟؟
ولا حول ولا قوة إلا بالله

❤ ------ ❤

و

(✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مراقبة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 5622
التقييم : 642
النقاط : 8316
العمر : 17
الجنس : انثى
الدولة : مصر
الهواية : الكتابة
المزاج :
الشلة : شلة الهبل
أوسمة منتدى منشدات :











معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الإثنين يوليو 20, 2015 1:54 pm

اهلا بكم من جديد و مع الحلقة الثامنه من مسلسل (✿◠‿◠)عجبني فيكي لون عينيكي
نررررررررجع لفاطمة

وكان عندها معادين في نفس الوقت تختار واحد فيهم

& معاد الاخت المنتقبة

& معاد الشاب

...وضعفت تاني رغم كل اللي حصلها قبل كدة بسبب علاقتها المحرمة بالشاب دا ,

ولكن ........ فاطمة اختاااااااارت معاد الشاب تحت

تأثير الثلاثة : الشيطان + نفسها الأمّارة بالسوء + مراوغة الشاب

وتضحي بمعاد الاخت المنتقبة

وتقرر تروح معاد الشاب ,

ولا حول ولا قوة إلا بالله

وتقنع نفسها اللوّامة : دا هو اكيد عرف ان انا واحدة كويسة وبتاعة ربنا وحسّ بقيمتي وقرر يخطبني , اكيـــــــــــــــــــــد .

ونفسها اللوّامة للاسف مبتردش عليها عشان هي بإصرارها دا خرصتها - كتمتها .

وتقوم تتوضي وتصلي الصبح قضي

_ من أول اليوم معصية يا فاطمة وهي

ضاااااعت صلاة الفجر التي تُشعر الواحد بالبهجة والسرور طول يومه _

اما نشوفك يومك عامل ازاي يا فاطمة ؟

وتفتح الدولاب وتفكر هتلبس ايــه ؟

ومين شريكها في التفكير ؟

طبعا إبليس نعوذ بالله منه : طبعا يا فوفو هتلبسي الجيبة الضيقة البني مع الفيست البيج وتحته البضي البني عشان تبقي آآآآآآآخر شياكة .

فاطمة انا هلبس العباية والطرحة الكبيرة طبعا عشان يعرف اني اتغيرت وبقيت محترمة .

إبليس : يااااادي النيلة مش هنخلص من لهجة الاحترام اللي بقيتي طالعة فيها دي _ اعمل ايه في العفريتة بس ؟؟_ ماشي يا فوفو انتي عارفة ان انا مبفقدش الامل ابداااااا البسي العباية يا سيتي بس الطرحة الطويلة دي لا ع الاقل البسي طرحة قصيرة تبين مفاتنك مش معقول هتروحي تقابلي حبيبيك كدة .

فاطمة : امممممممم طيب انا هلبس الطرحة دي أقصر شوية والعباية واسعة اهي .

إبليس : يا مسهل , طيب فين علبة الميكب خوديها معاكي طبعا ف الشنطة , الصراحة وشك باهت اوي من حالتك النفسية الفترة اللي فاتت لازم تنعنشيه كدة انتي عايزاه يقول مريضة دي ولا ايه ! .

وتجيب فاطمة علبة الميكب من الدولاب عشان تحطها ف الشنطة,

ولكنها لاقت الشنطة مليانة جداااا مفيش مكان لعلبة الميكب يا إما تشيل حاجة منها

والشنطة فيها الكشكول والمحفظة والاقلام

و..........المصحف ,

هتشيلي ايه يا فاطمة مفيش حاجة ينفع تتشال ؟

وتفكر ومعاها إبليس : هي دي محتاجة تفكير يا فوفو شيلي المصحف طبعا انتي راحة الجامعة ولا راحة

كُتّاب؟؟!

وتقول اه فعلا منا مش بلحق اقري خالص فيه وتشيل فاطمة المصحف وتحط مكانه

علبة الميكب

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآه

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا يا فاطمة

تتخلي عن هُويتك ؟ تتخلي عن مُصحفك ؟ دا المصحف يتحط في الشنطة

قبل بطاقتك الشخصية لان دا هُويتك ...يااااااااااااااااااااااااااا

جالك قلب يا فاطمة تشيلي المصحف وتحطي مكانه ايه ! وسيلة لمعصية الله !؟!؟ ياااااااااااا يا فاطمة .

وتصحّي ماما وتقولها : انا نازلة ..

ماما : راحة فين ؟ انتي مش قلتي مش راحة الكلية تاني لحد الامتحانات ؟

فاطمة : اه فعلا قلت يا ماما بس راحة اصوّر ورق مجاميع ومحاضرات واشتري كتاب وجاية علطول .

_ وبدأت في الكذب تاااااااااااااااااااااني _

ماما : طيب متتأخريش يا حبييتي عشان أم احمد كانت عايزانا في موضوع وقالت ياريت تكون فاطمة موجودة .

فاطمة : ام احمد ! عايزاني انا ليه ؟

ماما : مش عارفة يا بنتي , تعالي بسرعة بقي ماشي !.

فاطمة : حاضر يا ماما , وغطي بابا كويس وهو نايم , سلام .

وتوصل الجامعة

والاخت المنتقبة عمّالة ترن عليها وتتصل وهي متردش ,

لحد ما وصلت لمكاااااااااااااااااان المقابلة ,

ولاقت البيه الشاب في انتظارها ...

وينظر لها نظرة عتاب مع اشتياق مع لوم مع إبليس مع كل حاجة .

وهي : ازيك عامل ايه ؟

هو : ازيك ؟! وعامل ايه ؟! عامل كفتة بالقنابل اللي هرميها ف وشك .

هي : ايه دا ؟ ايه التريقة السخيفة دي ؟

هو : ايه يا بنتي للدراجادي هونت عليكي ؟ متكلمنيش طوووووووووول الفترة دي وقافلة موبايلك وايميلك وكله , ايه القسوة دي ؟

هي : لا مش قسوة بص بقي , انا حصلتلي بلاوي من وراك وانت كنت السبب ف كل دا , لازم ننهي العلاقة دي حااااااااااالا .

هو _ ليلة فل انا عارف اعمل فيك ايه يا إبليس دبستني فيها _ : طيب اهدي بس كدة وقوليلي ايه اللي حصل ؟

هي : لا مش هقول ومش فايقة اتكلم ف اي حاجة , ياريت تتفضل تقول ع الخطوة اللي قولتلي عليها ف المسدج ؟

هو _ خطوة ؟ خطوة ايه ؟ لكون دبست نفسي وانا مش واخد بالي _ : امممممممممممممم اه اسكتي مش انا كلمت ماما عنك وقولتها انا عايز اخطبها يا ماما ياريت تكلمي بابا عليها , بس قالتلي يا بني انت لسه مخلصتش استني كام سنة كدة لما تخلص الجامعة بس مفيش مشكلة طالما بتحبوا بعض ممكن نقري الفاتحة او تقراها انت وهي في الكلية وانا موافقة .

_ الله يهديك ايها المراوغ في كل كلمة قلتها

اولا : والدته متوفية تمام كدة ؟ يعني

كذب بشع .

ثانيا : مفيش حاجة في الإسلام اسمها قراية فاتحة

والدليل :

اقتباس:

وقد سئل الشيخ ابن عثيمين رحمه الله : قراءة الفاتحة عند عقد الزواج حتى قد أصبح البعض يطلق عليها قراءة الفاتحة وليس العقد فيقول : قرأت فاتحتي على فلانة ، هل هذا مشروع ؟

فأجاب : "هذا ليس بمشروع ، بل هذا بدعة ، وقراءة الفاتحة أو غيرها من السور المعينة لا تقرأ إلا في الأماكن التي شرعها الشرع ، فإن قرئت في غير الأماكن تعبداً فإنها تعتبر من البدع ، وقد رأينا كثيراً من الناس يقرؤون الفاتحة في كل المناسبات حتى إننا سمعنا من يقول : اقرءوا الفاتحة على الميت ، وعلى كذا وعلى كذا ، وهذا كله من الأمور المبتدعة والمنكرة ؛ فالفاتحة وغيرها من السور لا تقرأ في أي حال وفي أي مكان وفي أي زمان إلا إذا كان ذلك مشروعاً بكتاب الله أو بسنة رسوله صلى الله عليه وسلم ، وإلا فهي بدعة ينكر على فاعلها " انتهى .

"فتاوى نور على الدرب" (10/95) .

ثالثا : تقراها انت وهي ف الكلية ؟ لا حول ولا قوة إلا بالله _

هي : اممممممممممم ايه دا مفيش حاجة اسمها نقراها انا وانت هنا ف الكلية مامتك جابت الكلام دا منين ؟

هو : يا بنتي انتي ازاي مفرحتيش لخ
.....
الحلقة التاسعة

..... نقول اسمها ولا زعلانين منها !
طبعا زعلانين بس هنقول اسمها ونفكرها به
" فاطمة " يا حفيدة فاطمة الزهراء رضي الله عنها
فاااااااااااااااطمة
انظرى يا فاطمة لرمز العفاف و الحياء
انظــرى
لحياء فاطمة رضى الله عنها و ارضاها
عفاف و حياء حتى الممات
لما مرضت «فاطمة الزهراء» رضي الله عنها مرض الموت الذي توفيت فيه، دخلت عليها «أسماء بنت عميس» رضي الله عنها تعودها وتزورها فقالت «فاطمة» لـ «اسماء» والله إني لأستحي أن أخرج غدا (أي إذا مت) على الرجال جسمي من خلال هذا النعش!!
وكانت النعوش آنذاك عبارة عن خشبة مصفحة يوضع عليها الميت ثم يطرح على الجثة ثوب ولكنه كان يصف حجم الجسم، فقالت لها «اسماء» أو لا نصنع لك شيئاً رأيته في الحبشة؟!
فصنعت لها النعش المغطى من جوانبه بما يشبه الصندوق ودعت بجرائد رطبة فحنتها ثم طرحت على النعش ثوباً فضفاضا واسعا فكان لا يصف!فلما رأته «فاطمة» فالت لـ «اسماء»: سترك الله كما سترتني!!
فما أعظم السيدة فاطمة رضى الله عنها
شديدة الحياء حتى انها تخشى على عفتها
و تحافظ على حيائها حتى بعد موتها

أين الحياااااااااااااء يا فاطمة يا بنت الإسلام ويا بنات ونساء المسلمين جميعاً أين ذهب ؟
ألا نستحى من الله ؟؟؟!!
ألا نعلم ان الله يراقبنا فى كل أحوالنا؟؟؟!!!
ألم نسمع قول رسول الله صلى الله عليه و سلم

(إذا لم تستح فاصنع ما شئت) ؟؟؟!!!
( رواه البخاري). ولا حول ولا قوة إلا بالله

كنا توقفنا عند استغراب فاطمة من الاتصال المجهول بها من شاب يعرف رقمها واسمها يا تري من مين ؟
وفاطمة هتجنن
مين اللي عارف رقمي واسمي دا ؟
انا معرفش اي حد غير الشاب اياه
انا هتصل بيه كدة واشوف ايه الموضوع ؟
او الاول اتصل بالرقم اللي اتصل بيا دا واشوف الشاب دا عرفني منين ؟
وتجيب التليفون وتتصل والشاب دا يرد :
الشاب : الو
فاطمة : السلام عليكم
الشاب بطريقة ساخرة : وعليكم السلام ازيك يا فطوم ؟
فاطمة : انت مين؟ وعرفت رقمي واسمي منين ؟
الشاب : انا مين انا الملامين هههههههههه
فاطمة : يعني مش عايز تقول انت مين طيب انا هعرف ...
الشاب : انا صاحب فلان اصل فلان خلاني اعملك اختبار واشوفك هتكلميني ولا لأ بس طلعتي جدعة .
فاطمة : امممممممم فلان؟ هو اللي قالك تعمل كدة ؟؟
الشاب : اه فلان عادي يعني لموأخذة يعني بيشوفك بت من اياهم ولا لأ بس انا هطمنه انك مية مية وزي الفل
وملكيش ف المشي البطّال ليكي بس في المشي في الجامعة , بس كان شكلك يصعب ع الواحد اوي وانت ماشية ورا الظابط هههههههههه

فاطمة مصدومة من موقفه وقفلت السكة
وتكلم نفسها :ازاي يعمل حاجة زي كدة ؟
اززززززززززززززاي ؟

وتلاقي رسالة اتعبتت من نفس الولد صاحب الشاب :
(( علي فكرة يا فاطمة هو حس معاكي بحنان الأم خاصة ان أمه متوفية وهو صغير , فمتزعليش منه ابدااااا وخليكي م رسالة اتعبتت من نفس الولد صاحب الشاب :
(( علي فكرة يا فاطمة هو حس معاكي بحنان الأم خاصة ان أمه متوفية وهو صغير , فمتزعليش منه ابدااااا وخليكي مطيعة جدااا له عشان يحبك اكثر واكثر ))
وخلصت الرسالة ...
وفاطمة هتجنن اكثر :
أمه متوفية ؟؟ ازاي وهو لسه مكلمها عني !
وقالتله اخطبها ؟!!!!!
يا كذاااااااااااااااااااااااااااااب !!!!!!!!!!

ربنا بعتلي صاحبك عشان يكشف كذبك قدامي

والشاب عرف من صاحبه انه بوظ الدنيا ونسي وقالها ان أمه متوفية فاتصل بسرعة يصلح الموقف والتليفون يرررن :
فاطمة فتحت السكة بس مش بتتكلم
فالشاب حاسس بحالتها : ايه يا جميل مش عايز ترد عليا ليه ؟
فاطمة في حالة انهيار : يا كذااااااااااااااااااااااااااااب اااب

الشاب _ الله يخرب بيتك يا فلان يقصد صاحبه _ : ايه يا فاطمة بس ايه اللي حصل ؟
فاطمة : وليك عين تسأل ببجاحة كمان ؟
الشاب : طيب فهميني , كل دا عشان حبيت اطمن علي خطيبتي المستقبلية ,فعملت عليكي تمثيلية صاحبي دي !!
فاطمة : ياريت ع كدة وبس , وقالي ان مامتك متوفية مش عايشة وقالتلك انا موافقة ع الخطوبة زي ما قولتلي يا كذااااااااااااب
الشاب :اااااه ع كدة يعني , بصي يا فاطمة انا كنت بحب أمي اوي فانا بحب اجيب سيرتها كل شوية مع الناس اللي بحبها .
فاطمة : تجيب سيرتها ؟! انت هتكذب تاني ! بص بقي الحركات بتاعتك دي انا فهمتها كويس اوي وزهئت منك جدااااااااااا ومعتش قادرة استحمل اي مصايب تحصل من وراك .
الشاب خرج عن اعصابه : يعني انا اللي قادر استحملك ؟
فاطمة : ايه ؟ بتقول ايه ؟
الشاب رجع تاني لحالته : يا فاطمة انا مبقدرش استحمل اسلوبك القاسي اوي دا عليا .
فاطمة : مع السلامة

طبعا فاطمه
في حالة نفسية سيئة جداااااااا
و تكلم نفسها واتضح لها بالفعل انه شاب سيء وكذاب
ولكن....
انا متعلقة به ومقدرش ابطّل تفكير فيه .....
وتبص في النتيجة تلاقي الوقت بيجري صواريخ
والامتحانات خلااااااااص باقي عليها اسبوع
وطبعا فاطمة متعرفش اي حاجة ,
فاطمة اللي كانت من الأوائل في الثانوية العامة
لكنها للاسف مشيت في طريق البعد عن الله
مشيت في طريق المعاصي
وما زالت تمشي فيه رغم كلكعة الطريق وكثرة المطبّات التي به مُصرة تمشي فيه .

{وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ وَلَمْ يُصِرُّواْ عَلَى مَا فَعَلُواْ وَهُمْ يَعْلَمُونَ }آل عمران135
وفاطمة :يا نهااااااااااااااري هعمل ايه ؟
وهذاكر امتي ؟

تسمع صوت آآآآآآآهات بابا من التعب
فتنتبه وتقول بابا حبيبي وتقوم جرررررررررررررري تشوفه
_ ماما كانت تحت بتشتري لوازم البيت _

وتدخل فاطمة علي بابا : بابا حبيبي مالك حاسس بايه ؟
بابا مش قادر يتكلم : فاطمة انتي مش مريحاني يا بنتي - فاطمة طبعا مفكرة ان محدش واخد باله من حاجة- انا زعلان منك اوي .
فاطمة : ليه بس يا بابا يا حبيبي ؟
بابا : عشان انتي مبقتيش تحبي بابا زي زمان ومش بشوفك خالص ولا بتيجي تقعدي معايا
فاطمة بالدموع علي حال بابا :
لا طبعا يا بابا انا بحبك جداااااا
انا مقصرة في حقك انا عارفة سامحني يا بابا .
بابا : وكمان مزعلة امك علطول ليه ؟ بسمع صوتها دايما وه


وتأتي الإسعااااااااااااااااف بسرعة بسرعة

ودقات قلب الوالد تقل تقل
وماما هتموت بحسرتها جمبه
ويوصل المستشفي
ويُنقل بابا للعناية المركزة علي الفور
ويفوق قليلاً
ويقول لهم اريد التحدث مع زوجتي بسرعة
يقولون له لالالالالالالالا فحالتك خطيرة جدااااا
يقول لهم متخافوش عليا انا هستريح ريحوني بس بالله عليكوا عايز اسألها على
.
.
.
شرف بنتي وسُمعتها .
بالله عليكووووووووووووووا
عايز اموت وانا مرتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااح
وينفذوا له طلبه
والام واقفة تبكي بكااااااااااااااااااء الخوف من الموت
ويأتي الطبيب لها ليخبرها عن طلبه ويقول لها المريض عايز يشوفك ضروري , خلي بالك اوي عليه وحاولي طمنيه بأي شيء يسعده
وتدخل الام علي الاب وهو في حالة الموت خلاص
:
وتبكي الام من حاله
وتجلس بجانبه ويحس بها فتقول له بعد مسح دموعها : انت بخير يا ابو عيالي انت بخير وإن شاء الله ربنا هيشفيك وهتنورنا من تاني .
الأب : اشهد الله انك وقفتي جمبي وانك كنتي مثال للزوجة الوفية وان انا راضي عنك يا ام عيالي
الام : بلاش اللهجة دي يا ابو العيال ارحمني حرام عليـــــــك .
الاب : متزعليش عليا انت ست بميت راجل ربنا يبارك فيك يارب واوعي تصوّتي عليا وخلي بالك اوي من الولاد .
الام : عيااااااااااااااااااااااااااط

الاب : وريحي قلبي يام عيالي وقوليلي هي فاطمة سُمعتنا اتفضحت ليه ؟ وليه الجيران بيتكلموا عليها كلام وحش ؟ ومين الولد اللي انا شوفته معاها دا ؟ وهي سقطت في الكلية فعلا ؟
الام : امممممممممممم ايه دا انت عرفت منين ؟
الاب : يعني الكلام دا صحيح ؟
الام : الجيران بيفتروا وبيكذبوا هي كل الحكاية كانت ع علاقة بشاب ف الجامعة وناس شافوها معاه بس كانوا ف الجامعة وبالنسبة للسقوط مش مشكلة تعوضها السنة الجاية المهم انت قوم بالسلامة يا ابو عيالي .
الاب : ليه كدة بس يا فاطمة ؟ ليـــه ؟؟
وسكت الأب قليلاً
وتوقف القلب وأصبح
______________________

وإنا لله وإنا إليه راجعون
الام : ابو عيااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالي لالالالالالالالالا
إنا لله وإنا إليه راجعون , اللهم أجرني في مصيبتي .
وفاطمة راجعة البيت نهارة من كلام الشاب

ووصلت عند العمارة
لاقيت المصيبة اللي بجد
المصيــــــــــــــــبة
مش انتي مكفكيش يا فاطمة المصايب اللي فاتت !
خدي بقي المصيبة دي
وما أعظمها من مصيبة
_الله جل جلاله قد سمى الموت «مصيبة»، في قوله تعالى في سورة المائدة من الآية 106
(فأصابتكم مصيبة الموت)
كما أن النبي صلى الله عليه وسلم سماه «هادم اللذات» عن أبي سعيد الخدري قال: دخل رسول الله صلى الله عليه وسلم يوماً مصلاه، فرأى أناساً كأنهم يكثرون، فقال: (أما إنكم لو أكثرتم ذكر هادم اللذات لشغلكم عما أرى. أكثروا من ذكر هادم اللذات، ومفرِّق الجماعات، فإنه ما ذُكِر في كثير- أي من المعاصي- إلا قَلَّلَه، وما ذكر في قليل- أي من الطاعات- إلا كَثَّرَه)
فلقت زحمة عند العمارة
وناس لابسة اسود
وصوت قرءان عالي
فانقبض قلبها
وطلعت جررررررررررري
والناس تنظر لها
وتقول لها " البقاء لله "
فتقول لهم ايه ؟ بتقولوا ايه ؟
البقاء لله يا فاطمة
والدك توفي
ايــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــه !!!!

بابا
بابايا انا
ماله ؟
ايه ؟
توفي ؟
لا طبعا
انتوا كذابين
اكيد بتكدبوا زي ما كذبتوا واتهمتوني وفضحتوني اكيـــــد
وسابتهم وطلعت جررررررررررررررري علي البيت
تلاقيه فيه قراءن وزحمة بالستات وكلهم لابسين اسود
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
انتوا مين .؟ وجاين عندنا ليه ؟
وتدخل ع ماما وتلاقيها منهاااااااااااااااااااارة وعينيها مش باينة من العياط ولكنها صابرة ساكتة ساكنة
_ لا تصوت ولا تولول ولا تلطم _
ماما فين بابا يا ماما
فين باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
لا ترد الأم وتبكي اكثر
وتدخل فاطمة علي سرير بابا وتلاقيه فاااااااااااااضي
وتصررررررررخ فاطمة فين بابا يا ماماااااااااااااااااااااااااااااا ؟؟
ماما : اسكتي يا بنت متصوتيش ابوكي وصّاني اننا منصوتش عليه
فاطمة :وصاكي ؟ ابويا فين ؟ انا لسه كنت في حضنه قبل ما انزل راح فين يا ماما ؟
ماما : ابوكي مات يا فاطمة مات
ماااااااااااااااات
وانتي السبب وقبل موته
شافك وانتي واقفة مع الشاب
وسمع كلام الجيران انك اتفضحتي
وسقطتي
انتي السبب
وتضرب فيها وتضرب فيها وتضرب فيها
_ كلامك شديد اوي علي فاطمة يا امنا مش كدة انتي عايزاها تروح منك هي كمان ؟!_
وتسقط فاطمة مغشية عليها في حالة انهيااااااااااار عصبي شديدة خطيرة

ونُقلت المستشفي علي الفور
والأم المسكينة معها
وتنظر لها في حسرة وندم
وتكلم نفسها
يارب .. يارب .. يارب .. يارب هو انا للدرجه دي قصرت في تربيتها !
يارب سامحني علي تقصيري في حق ابو العيال
وفي حق بنتي فاطمة
وفي حق ابني الصغير علي
يارب ربيلي عيالي علي الصراط المستقيم
يارب أصلح من حال بنتي فاطمة وابعد عنها ولاد الحرام واكرمها واعيني علي احتوائها وحسِّن تربيتي لها
ياااااااااااااااااارب

وتلاقي تليفون فاطمة يرن :
مين :
۝الاخت المنتقبة ۝
الام : السلام عليكم مين معايا
الاخت : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته لو سمحتي هو مش دا تليفون فاطمة ؟
الام : اه يا بنتي مين معايا ؟
الاخت : انا صاحبتها , هو حضرتك ماماتها ؟ وفين فاطمة مش بترد خالص ليه ؟
الام : اه انا مامتها وفاطمة تعبانة في المستشفي .
الاخت : ايه ؟ مستشفي ؟ ليه سلامتها؟.
الام : عندها حالة انهيار عصبي من وفاة والدها .
الاخت : ايه ؟ وفاة والدها ؟ لا حول ولا قوة إلا بالله , البقاء لله يا طنط
_ انتظروا وقفتنا مع كلمة " طنط " هذه _ .
الام : ونعم بالله يا بنتي الحمد لله علي كل حال
الاخت : طيب معلش يا طنط ممكن عنوان المستشفي عشان اجي .
الام : اتفضلي يا بنتي جزاك الله خيرا

وتيجي الاخت بسرعة المستشفي
وتقابل والدة فاطمة وتحبها اوي وكأنها بنتها بالظبط وقعدوا يتكلموا ع فاطمة كتير وع مسيرة حياتها , والاخت تطمن ماما علي فاطمة ونقائها رغم افعالها
وتقولها فاطمة كانت بتحكيلي ع كل حاجة وانا كنت بنصحها دايما وهي ما شاء الله عليها جواها دين وأخلاق ولكن الشيطان بس كان ساعات بيغويها انما هي كويسة جداا , بالله عليكي يا طنط ما تزعلي منها وحاولي تبقي حنينة عليها عشان كانت ساعات بتقولي ماما شديدة وقاسية عليا وووووو
وجرح ماما اللي سببته فاطمة يبدأ يتلم
ويعود الحب والحنان والصفاء من قلب الام لفاطمة نظراً لسوء حالتها وانها كانت من ضمن اسباب انهيار حالتها بكلامها السيء لها .
وتتقلب فاطمة وهي تقول :
بابا سامحني يا بابا يا حبيبي
سامحني يا بابا انا بحبك اوي يا بابا
تعالي يا بابا وانا ابوس رجليك واقولك سامحني
عايزة اترمي في حضنك تاني
بابااااااااااااااااااااااا
باباااااااااااااااااااااااااااااااا
متسبنــــــــيش
وتسووووووووء حالتها
وماما تبكي
وتندم انها قالتها كدة وتحس بالذنب
والاخت تبكي ع حالهما
وتنده للدكتور بسرعة ويعطوا فاطمة حقنة مهدئة
وتنام تاني
وكل ما تصحي تقول نفس الكلام
والاخت تطلب من ماما تروّح ترتاح وهي هتبقي مع فاطمة
وبعد نقاش بينهم واقفت الأم وحست بالأمان مع الأخت المنتقبة وروّحت ماما وبقت الاخت المنتقبة مع فاطمة

وتفوق فاطمة الحمد لله
وتلاقي الاخت المنتقبة قاعدة فتفاجأة بها وتفرح جدااا
الاخت : حمد الله علي سلامتك حبييتي الف سلامة علي الغالين
فاطمة : الله يسلمك حبيبتي وتاعبة نفسك ليه بس يا حبييبتي وجاية تقعدي معايا ؟
الاخت : يا سلام انا ليا كام فطوم يعني
فاطمة : ربنا يكرمك يارب ويديمك لي صاحبة واخت ترشدني للخير والصلاح ,
الاخت : ربنا يكرمك حبيبتي انتي اللي هترشديني دلوقت يا جميل علي الاكل اللي بتحبيه !!
فاطمة : لالا انا كدة تعبتك خالص هي فين ماما ؟
الاخت : ماما يا سيتي زمانها جاية انا قولتها تروح تستريح شوية وعشان تجيب لكي اللوازم .
فاطمة : ربنا يبارك فيكي يارب والله ونعم الاخت , انا من ساعة ما اتكلمت معاكي وانا حبيتك علطووووووووول
الاخت : وانا كمان يا حبييتي حبيتك جدا وحبيت ماما اوي وع فكرة ماما بتحبك اوي اوي متتخليش امبارح واول كانت عاملة ازاي عشانك ....... حنينة اوي يا بختك ياعم ربنا يباركلك فيها يارب .
فاطمة : ماما ! ماما دي انا معتقدتش انها ممكن تسامحني ف يوم من الايام ومعاها حق طبعا انا عملت فيها عمايل ......
وتيجي ماما في الوقت المناسب وتقول : مين قالك كدة يا فطوم يا حبيبة ماما , فاطمة دي حبيبة القلب ونور العين وثمرة الفؤاد .
وترد فاطمة علي ماما وتقول : لا يا ماما انا مستحقش انك تسامحيني مستحقش ابدااااااااا ولو سامحتيني انا مش هسامح نفسي انا وحشة اوي انا السبب في كل اللي جرا لاسرتي وانا السبب ف موت بابا انا مستحقش اعييييييييييييش يارب كنت انا اللي اموت مش بابا , بابا كان طيب اوي وانا اللي موته ومروحتش احجزله الكشف وروحت اقابل الشاب دا انا اللي موّت باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا يارب خدني انا وبابا لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
انا عايزة باباااااااااااااااااااااااااااااا
وتسوء حالة فاطمة تاني
وماما منهارة من العياط ع بنتها وكلامها المؤثر جداااااااااا
والاخت تحاول تهدي فاطمة وماما وتبكي لحالهما
وتخرج الاخت خارج اوضة فاطمة لتتصل تطمئن والديها عليها وتبلغهم بحالة اسرة فاطمة وانها هتعد معهم شوية .
فتفاجيء برسالة واردة من ......... الشاب اياه وش المصايب
" لم اتلقي اي رد من حضرتك علي طلبي ممكن اعرف الرد سواء بالسلب او بالايجاب ؟! "
فترتبك تاني الاخت
ومش عارفة تعمل ايه ؟؟
فتفكر بسرعة وتستعين بمن ؟
اخوها
وتتصل به وتحكي له موجز الموضوع بدون ذكر فاطمة بشيء سيء
ويقول لها انا سأتصرف يا اختي الحبيبة لا تقلقي .
_ وهنا نود التركيز علي العلاقات الاخوية التي تكاد ان نقول انعدمت في اغلب البيوت إلا من رحم ربي , وسنقف وقفة هنا في وقفاتنا بإذن الله تعالي _
فأخو الاخت المنتقبة يأخذ رقمه منها
ويتصل به ويرد الشاب :
اخوها : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الشاب : وعليكم السلام
اخوها : انا اخو الاخت اللي حضرتك بعتلها رسالة لتطلب منها الارتباط بعد ان دمرت الاخت التي قبلها .
الشاب : اممممممممممممم نعم ؟ مش فاهم ... حضرتك بتتكلم عن مين اللي دمرتها ؟
اخوها : عن الاخت اللي لعبت عليها وضحكت عليها واتسليت بيها ودمرتها وفي الاخر كنت انت السبب في موت ابيها والان انت السبب في دخولها المستشفي بين الحياة والموت .
الشاب : اممممممممممممممم انت بتتكلم عن ...
واخو الاخت يقاطعه ويقول له : لا تذكر اسم اي اخت علي لسانك , وامسح رقم اختي من عندك ويا ويلك لو فكرت فيها واتقي الله في بنات المسلمين حتي لا يُفعل باخواتك والسلام عليكم .
وتلقي الشاب الكلام كالصاعقة علي قلبه
واسترجع شريط علاقته بفاطمة
ونظر الي حالها الآن
وأخذ في البكاااااااااااااااااااااااء
ويطلب من الله العفو والغفران

ويقول هو همسة لكل شباب الجامعة وشباب المدارس وكل الشباب : اتقوا الله في البنات
اتقوا الله في اخواتكم المسلمات
اتقوا الله فيهن فهن اخواتكن حافظوا عليهن
كونوا عوناً لهن علي العفة والتقوي والعفاف لا تكونوا مثلي مدمرين لهن
, لا تكونوا مثلي فخذها عظة وعبرة وكن علي يقين ايها الشاب ان اللي هتعمله مع البنات هيعود لك في اخواتك شقيقاتك زوجاتك اولادك
فاتقوا الله اتقوا الله اتقوا الله





بْڪْلْ لْغْآتْ آلْعْآلْمْ آحْبْڪْمْ
سْآرْةْ..سْجْے..آنْفْآلْ..غْدْيْرْ..نْسْرْيْنْ..دْيْمْةْ..ﮬ̲̣̐دْے..رْنْدْﮬ̲̣̐
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل


*¤®§(*§مشرفة §*)§®¤*

معلوماتاضافية
المشاركات : 1646
التقييم : 109
النقاط : 3595
العمر : 14
الجنس : انثى
الدولة : الجزائر
الهواية : الرسم
المزاج :
الشلة : الهبل
أوسمة منتدى منشدات :


معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
مُساهمةموضوع: رد: رواية عجبنى فيكى لون عنيكى   الأربعاء يوليو 29, 2015 12:25 pm

يسلمووووووووووووو حبيبتي سحر عنجد
قصة كتير روووووووووووعه
تستاهلين احلى تقييم
ماشاء الله عنكم وانشاء الله تكون عبره وعظه
لكل ابناء وبنات الجامعات والمدارس وغيرهم
سلمت يداكي
وجعلها الله في ميزان حسانتك انتي
وصديقتك
تقبلي مروري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
رواية عجبنى فيكى لون عنيكى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى منشدات :: المنتدى الأدبي :: منتدى القصص والروايات-